Orup Bara till Draken Live i Göteborg hösten 2024

Orup Bara till Draken Live i Göteborg hösten 2024

Om mindre än tre månader, närmare bestämt den 18 januari, är det urpremiär för ”Orup Bara” på Rival i Stockholm. Och nu är det klart att Orup flyttar till Göteborg och Draken Live under hösten 2024, med en nypremiär den 19 september. Som om inte det vore nog adderas fem matinéföreställningar i Stockholm i vår. Ikväll ser du Orup i Hellenius Hörna på TV4 där han framför ”Regn hos mej” och berättar mer om föreställningen. Biljetter säljs via orup.se

- Hallå där! Några av de bästa kvällarna i mitt liv har jag haft när jag besökte Rondo med min föreställning Viva La Pop under hösten-15 och våren-16. För att inte tala om de fyra konserter vi gjorde med GES på Scandinavium i november 2021! Så ni kan ju fatta att jag ser fram mot Göteborg och Draken Live i höst…Sååå mäktigt! Vi ses i baren!, hälsar Orup

Föreställningens titel; "Orup Bara" talar sitt tydliga språk.
Det är enbart Orup på scenen så räkna med en närgången, personlig och avskalad föreställning med bara Orup – hans gitarrer, flygel och låtskatt, samt en och annan anekdot.

Orup på Spotify

"Orup Bara" spelas på Rival i Stockholm under våren 2024 med premiär den 18 januari. Den 19 september är det nypremiär på Draken Live i Göteborg.

Orup Bara - Spelplan Göteborg/Draken Live hösten 2024

Torsdag 19/9 kl. 20.00 (NYPREMIÄR)
Fredag 20/9 kl. 20.00

Lördag 14/12 kl. 20.00

Orup Bara - Spelplan Stockholm/Rival våren 2024

Januari
Torsdag 18/1 kl. 19.30 (URPREMIÄR)
Fredag 19/1 kl. 19.30
Lördag 20/1 kl. 15.00 (Matiné, NY)
Lördag 20/1 kl. 19.30
Fredag 26/1 kl. 19.30
Lördag 27/1 kl. 15.00
Lördag 27/1 kl. 19.30

Februari
Torsdag 1/2 kl. 19.30
Fredag 2/2 kl. 19.30
Lördag 3/2 kl. 15.00 (Matiné, NY)
Lördag 3/2 kl. 19.30
Fredag 9/2 kl. 19.30
Lördag 10/2 kl. 15.00
Lördag 10/2 kl. 19.30
Torsdag 15/2 kl. 19.30
Fredag 16/2 kl. 19.30
Lördag 17/2 kl. 15.00 (Matiné, NY)
Lördag 17/2 kl. 19.30
Fredag 23/2 kl. 19.30
Lördag 24/2 kl. 15.00
Lördag 24/2 kl. 19.30
Torsdag 29/2 kl. 19.30

Fredag 1/3 kl. 19.30
Lördag 2/3 kl. 15.00 (Matiné, NY)
Lördag 2/3 kl. 19.30
Fredag 8/3 kl. 19.30
Lördag 9/3 kl. 15.00
Lördag 9/3 kl. 19.30
Torsdag 14/3 kl. 19.30
Fredag 15/3 kl. 19.30
Lördag 16/3 kl. 15.00 (Matiné, NY)
Lördag 16/3 kl. 19.30
Fredag 22/3 kl. 19.30
Lördag 23/3 kl. 15.00
Lördag 23/3 kl. 19.30

"Orup Bara" produceras av Krall Entertainment

Om Orup

Orup har en lång karriär bakom sig och innehar en av svensk pops starkaste sångkataloger. Han slog igenom redan 1987 med singeln "Är du redo", som följdes upp av "Jag blir hellre jagad av vargar", vilken blev Orups stora genombrott. Sedan dess har Orup skapat tio studioalbum med mängder av klassiska hitlåtar så som "Stockholm", "Regn hos mej” "Magaluf" och "Tiden bara gick" från senaste fullängdaren "Född i november”. Orup har dessutom haft stora framgångar som låtskrivare åt exempelvis Lena Philipsson och Linnea Henriksson.

2007 huserade Orup på China Teatern i Stockholm tillsammans med Lena Philipsson med den utsålda showen Lena + Orup och 2008 flyttade de succén vidare till Rondo i Göteborg.

Hösten 2014 hade Orup premiär med sin egen succéföreställning ”Viva La Pop” på Hamburger Börs, som älskades av publiken och rosades i media. När sista föreställningen genomfördes på Cirkus i Stockholm den 20 december 2016, hade 213 utsålda spelningar gjorts, 24 städer besökts och över 150 000 biljetter sålts.

Redan sommaren 2017 stod han där igen, och då tillsammans med GES i Borgholms Slottsruin. En ”kul grej” som gav mersmak och resulterade i en gigantisk GES-turné sommaren 2018 med fler än 100 000 besökare. Härmed var lusten väckt för att fortsätta spela ihop och föreställningen ”Stanna världen en stund” föddes.

Hösten 2021 var det äntligen dags för GES att bege sig ut igen. I december 2022 hade man spelat föreställningen 150 gånger, därav 4 utsålda Scandinavium i Göteborg och 81 utsålda Cirkus i Stockholm.

Orup har genom åren förärats med tre Grammisar i kategorierna ”Årets Nykomling”, ”Årets kompositör” och ”Pop manlig”. I juni i år mottog han dessutom Povel Ramels prestigefyllda stipendium Karamelodiktstipendiet.

Våren 2024 är det äntligen dags för Orup att inta livescenen igen och då gör han det på helt egen hand på Rival i Stockholm med föreställningen ”Orup Bara”. Hösten 2024 tar han föreställningen vidare till Draken Live i Göteborg.

Regioner