Terese i kassan tar betalt av Mona Sahlin - fotograf: Caisa Rasmussen

Terese i kassan gästas av Mona Sahlin och Sarah Sjöström

Ingen kan ha undgått att Hampus Nessvolds superpopulära karaktär "Terese i kassan" fått en helt egen TV-serie som har premiär den 30 oktober på SVT1. Den här gången skiftas fokus från mötet med kunderna i kassan till hela livet som anställd i matbutiken PRIMI. Fler karaktärer har adderats till rollistan och under höstens åtta avsnitt kommer tittarna bland annat få uppleva gästspel i form av Stina Ekblad, Özz Nûjen, Claes Månsson, dessutom får vi träffa Mona Sahlin, Sarah Sjöström och Anders Lundin som helt enkelt medverkar som sig själva. Och så får vi äntligen träffa Terese mamma. Här är bilder från inspelningsplatsen som är fria för publicering.

Sveriges mest älskade kassörska, Terese i kassa 1, är tillbaka med en helt egen serie. För Terese är de dagliga utmaningarna i matbutiken PRIMI oändliga – jobbiga kunder, långsamma pensionärer, jämställdhetsgranskning, en enorm felbeställning av färskvaran banan och så den ständiga kampen mot antagonisten Lola. Dessutom får Terese konkurrens av både snabbkassor och en ny kassörska i kassa 2, som tyvärr visar sig vara oroväckande bra.

- Tittaren kommer få se exakt den Terese de redan lärt känna, och ännu fler sidor vi inte visste att hon hade, hälsar Hampus Nessvold.

Premiär: Måndag 30 oktober kl 21:30 på SVT1.

En serie skapad av: Hampus Nessvold, Björn Edgren och Lars Wickström
Manus: Björn Edgren Hampus Nessvold och Mike Syrén