Pressmeddelande

Nytt direkttåg från Stockholm till Sandviken

I januari 2006 fick Sandviken sitt första direkttåg till Stockholm, avgångstid kl 06:08. Satsningen har varit lyckad. From den 8 januari 2007 kompletteras tågtrafiken ytterligare, genom ett nytt direkttåg från Stockholm med avgångstid kl 17:28 med ankomst 19:43 i Sandviken, måndag-fredag. Sandvikens Kommun har länge jobbat för att få direktförbindelser i båda riktningar och det här känns mycket positivt. Målsättningen från kommunens sida är att i en framtid ha 2-3 direktavgångar på morgonen och motsvarande tillbaka på kvällen. — Det här visar på regionens pendlingsmöjligheter och närhet till Mälardalen säger Eva Hofstrand på Sandvikens Kommun. — Det är mycket glädjande att vår satsning med direkttåg har givit resultat och att vi kan skapa ett direkttåg också från Stockholm till Sandviken säger Dan Olofsson Regionansvarig på SJ. Avgångstider från 8 januari 2007 17.28 Stockholm Central 17.48 Arlanda Central 18.07 Uppsala Central 18.36 Tierp Station 19.06 Gävle Central 19.43 Sandviken Station

Ämnen

  • Politik

Regioner

  • Sandviken