PAUL LUKES NY VD FÖR SANKT JÖRGEN PARK

Paul Lukes, 45, blir ny chef för Sankt Jörgen Park i Göteborg. Han lämnar rollen som General Manager/Hotelldirektör för Elite Park Avenue Hotel och startar sitt nya uppdrag i september.

– Det känns otroligt inspirerande, säger Paul Lukes.

3 september tillträder Paul Lukes VD-posten i Sankt Jörgen Park Resort AB. Han får det totala ansvaret för all hotell-, restaurang- och resortverksamhet inom bolaget.

– Det känns väldigt bra att få välkomna Paul till oss. Vi är en resort i ständig utveckling och jag är övertygad om att Paul kommer bidra med sin kompetens, sitt affärsmannaskap och sin erfarenhet för att fortsätta den goda utvecklingen, säger Hans Andersson, ägare av Sankt Jörgen Park.

Paul Lukes har en gedigen erfarenhet från hotell- och mötesbranschen efter sina år som General Manager på Elite Park Avenue Hotel. Med en grund som Civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg arbetade han före det inom bilindustrin i olika roller som täcker finans, marknadsföring och försäljning. Åren inom Saab Automobile samt General Motors har gett Paul såväl nationell som internationell erfarenhet.

– Det som lockar mig med jobbet på Sankt Jörgen Park Resort är förmånen att jobba med en unik premiumprodukt med stora utvecklingsmöjligheter. Att därtill jobba nära ägarfamiljen och bli del av ett fantastiskt team är ytterligare en bonus.

– Mitt uppdrag blir att förvalta och förädla en av Sveriges mest spännande resorter. Jag ser fram emot att bidra med min energi, mitt fokus och mitt affärsmannaskap. Framförallt ser jag fram emot att träffa alla nya medarbetare och tillsammans med dem nå nya framgångar, avslutar Paul.

Vill du veta mer?

Kontakta:

Hans Andersson tel: 0705-559299

Paul Lukes tel: 0732-020999

www.sanktjorgenpark.se

@sanktjorgenpark

• Semester

Sankt Jörgen Park är en unik resort med designhotell, konferens, spa, pool club, sport club, golfbana och fyra restauranger. Allt paketerat i vacker parkmiljö bara 15 minuter från centrala Göteborg.

En unik anläggning för såväl företag som privatpersoner.

Eric Lundberg