Hitta dina ”dreamers who do” och ta vara på innovationskraften

Hur kan verksamheter öka sin innovationsförmåga och därmed maxa sin konkurrenskraft? Innovationsförmågan på ett företag bestäms av de anställda. Det är dags att upptäcka intraprenören!

Boosta intraprenörskap tar upp vad intraprenörskap är, och varför din verksamhet bör ägna sig åt det. Skapar förståelse för intraprenörens drivkrafter, arbetssätt, agerande och personliga egenskaper – intraprenörens DNA. Samt den sortens ledarskap som boostar intraprenörskap. Boken lutar sig mot både forskning och praktiska erfarenheter från ledare och organisationer.

-Jag ville skriva den här boken för att sprida kunskap om intraprenörskap och öka medvetenheten genom att berätta om mina egna och andras erfarenheter och vad forskningen visar. Verksamheter kan med intraprenörers hjälp öka sin konkurrenskraft, få mer engagerade medarbetare och skapa mer kontinuerlig innovation, säger författaren Charlotte Haegermark.

I boken delar Charlotte med sig av kunskapen om hur man skapar rätt förutsättningar för att bli ett innovativt företag – och verktyget kallas intraprenörskap. Människor jobbar för människor, för bra ledare och för visioner om framtiden – inte nyckeltal. Därför är det här en ledarskapsbok som guidar i hur du bäst leder företagets medarbetare mot mer kreativitet och innovation. Boken hjälper företag i sin resa att bli mer konkurrenskraftiga, relevanta, innovativa och attraktiva som arbetsgivare.

-Jag hoppas att denna bok kan bli en ögonöppnare för olika arbetsplatser. Med hjälp av den kan man börja jobba med medarbetardriven innovation. Att börja inifrån skapar förankring, engagemang och stolthet och gör innovation i vardagsarbetet enklare.

Boken vänder sig till ledare, HR och medarbetare som vill utveckla sin egen och verksamhetens intraprenöriella förmåga.

Charlotte Haegermark är den tidigare motorsportföraren som gick från marknadsföring och employer branding till att bli förändringsledare, teamledare och intraprenör. Med erfarenheter från Porsche, Tesla, Red Bull och försvars- och säkerhetsföretaget Saab delar hon nu med sig av sina innovations- och ledarskapskunskaper med stor passion och energi.

Charlotte har fått flera utmärkelser för sitt arbete, och bland annat blivit nominerad till ”Årets innovativa ledare 2020” (Chef), ”Framtidens kvinnliga ledare 2020” (Ledarna) samt till Forbes talanglista ”30 under 30 list 2017”.

• Brott, juridik, rättsfrågor

• projektledning