Konkreta kommunikationsråd för en schystare arbetsvardag

Varje ögonblick på jobbet kommunicerar du. Genom ordvalet på fikarasten, hälsningsfrasen i kundmejlet, kroppshållningen vid presentationen för ledningen. Många av oss tänker inte ens på att vi gör det. Men att vi blir mer medvetna om vår kommunikation är grunden för en roligare, snällare och mer produktiv arbetsvardag.

”Jag skrev Nå in. Nå fram. Få igenom, med ett särskilt fokus på kommunikation, då många har frågat efter det. Jag kunde själv inte hitta en lättsam men samtidigt matnyttig bok som ger handfasta kommunikationstips för arbetsplatsen. Det är bara retorik, ledarskap eller feedback. Jag vill ge en helhetsbild av om inte alla så i alla fall många av de kommunikativa situationer som det är bra att vi behärskar när vi är på jobbet.” – Ami Hemviken

Nå in. Nå fram. Få igenom - om vikten av bra kommunikation på jobbet får du insikt i de viktigaste kommunikationsaspekterna för att lyckas utveckla din kommunikation. Boken ger dig tipsen och verktygen för att smidigare hantera jobbsituationer där kommunikationen står i centrum. Helt enkelt hur du bättre når in, når fram och får igenom.

Nå in – skapa mer tillitsfulla relationer.
Nå fram – lär känna dina mottagare.
Få igenom – bli bättre på att presentera och slipa på dina varför.

”Jag hoppas att de som då och då stöter på kommunikativa utmaningar på jobbet kan ha nytta av min bok. De som tycker att konflikter är svåra att lösa, de som starkt ogillar att ge eller få feedback, de som ibland upplever att möten är ineffektiva eller de som helt enkelt ibland känner att det svårt att nå in, nå fram och få igenom.”

Ami Hemviken är beteendevetare och föreläsare. År 2017 blev hon utsedd till Årets Talare. Flera år i rad har hon toppat listan för Sveriges mest bokade föreläsare. Hennes budskap är alltid väl förankrade i fakta och forskning. De är dessutom kryddade med mycket humor och personliga berättelser. Ami har tidigare skrivit boken Le! Det är inte tanken som räknas.­­

Ami är ambassadör för Plan International och alla hennes intäkter från Nå in. Nå fram. Få igenom går oavkortat till Plan internationals arbete för barns rättigheter och flickors lika villkor. Läs mer om samarbetet här

• Organisationer

• kommunikation