Astro skapar lyxig hotellkänsla för hemmet

Det är lätt att få ett lyxigt hotellbadrum hemma. Trendkänsliga Astro Lighting är en ledande aktör inom belysning och är ofta inbjudna för att skapa extra lyster åt hotell över hela världen. Nu kan svenska badrum få samma touch av internationell flärd.

– Inredningstrenden pekar tydligt mot att vi satsar på elegantare badrum med inslag av hotell-lyx. Belysningen är en oerhört viktig del när det gäller att ge en känsla och atmosfär i ett badrum. Och att skapa en lyxig hotellkänsla – det är Astro Lighting experter på, säger Johan Tegen, VD på Sanova som är generalagent för Astro Lighting i Sverige.

Astro Lighting är en av de ledande tillverkarna av modern belysning för både privatpersoner och hotellmarknaden. Blandat annat har de försett Svenska Hässelby Slott, hotellkedjan Hilton Hotels, och Royal Garden Hotel i London med belysning inne och ute.

- Det som kännetecknar Astro är deras innovativa design och höga kvalitet. De har en känsla för trender, samtidigt som de är tidlösa. Något som passar den svenska marknaden, säger Johan Tegen VD på Sanova.

Astro utvecklar belysning för både interiör och exteriör användning, men är särskilt inriktade på badrum. Med över 250 produkter som alla är utformade för att uppfylla stränga IP44 och IP65 krav har Astro ett av de största utbuden av badrumsbelysning i Europa.

Astro Lighting grundades 1997 och är idag en av Storbritanniens främsta tillverkare av modern belysning. I snitt har företaget vuxit med 20 % varje år och har i nuläget distributörer i 34 länder över hela världen. Grundarna John Fearon och James Bassant tror att framgången beror på företagets anställda. Med ett starkt team som trivs och gillar sitt arbete kommer man långt, menar de.

För mer information, kontakta:

Johan Tegen, VD

Telefon: 0510 – 48 58 90

Mail: johan@sanova.se

Helen Semmelhofer Marknad/Marketing

Mail: helen@sanova.se

SANOVA - HOUSE OF BRANDS

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

• belysning
  • astro lighting