Jacuzzi® – mer än bara bubblor - lanserar ny serie av fristående badkar för hotellyx hemma

Jacuzzi® är världskända för sina massagekar och SPA. Nu lanserar de för första gången en serie fristående badkar. Bland de sex nyheterna återfinns allt från moderna badkar med futuristisk design till eleganta kar med sirliga antika detaljer.

Hotellyx är en av de stora badrumstrenderna 2013. Det tar Jacuzzi® nu fasta på – och lanserar ett helt nytt sortiment av fristående badkar.

– En av de starkaste badrumstrenderna 2013 är att inreda med hotellkänsla. Det vill säga: Stramt, vitt och lyxigt. Här har Jacuzzi verkligen lyckats och bevisar att de kan mer än bara bubblor i och med den nya satsningen på fristående badkar, säger Johan Tegen VD på Sanova, som är Jacuzzis generalagent i Sverige.

Till skillnad från Jacuzzis traditionella kar ingår inte massagesystem i den nya serien badkar. Däremot frångår Jacuzzi aldrig sin komfort, karaktär och raffinerande design. De sex nya fristående badkaren har var och en ett unikt utseende, och serien kombinerar modern estetik och teknik.

– Jacuzzis nya fristående badkar har tydliga skandinaviska influenser. Den nya linjen kännetecknas av avskalad design och vackra detaljer, säger Johan Tegen.

Jacuzzi har idag en ledande position när det kommer till exklusiva badkar och en design som passar våra behov i Norden. Redan 1956 uppfann Jacuzzi hydromassagen och gjorde den till en sund vana för miljontals människor världen över. Idag är Jacuzzi något så unikt som ett varumärke som blivit synonymt med en produkt. ”Jacuzzi” har helt enkelt blivit ett samlingsnamn för alla former av bubbelbad. Men det finns fortfarande bara ett original.

I det nya sortimentet hittas modellerna: Asti, Cabroilet, Darcy, Embrace och Time. Badkaren kostar från 24 772 kronor och uppåt.

För mer information, kontakta:
Helen Semmelhofer Marknad/Marketing

Mail: helen@sanova.se

SANOVA - HOUSE OF BRANDS
Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit,Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

• badrumstrender
  • fristående badkar