Easy Cooking från Santa Maria gör båtlivet enklare

Sluta bunkra ravioli på burk i sommar, ladda istället skafferiet med Easy Cooking och fixa smidigt maten i båten utan att göra avkall på smaken. Med Santa Marias kryddblandningar kan du lätt och ledigt laga riktig, genuin mat ombord på båten – och i husvagnen också för den delen. Med bara ett fåtal råvaror kan du med hjälp av Easy Cooking få en total smakupplevelse. De färdiga kryddblandningarna är perfekta för matlagning i båt och husvagn där ytorna är begränsade och där inte ett helt kryddförråd finns till hands. Du står för råvarorna – köttet eller fisken – och Santa Maria står för kryddorna som ger den rätta smaken. – Våra kryddblandningar Cevapcici, Bifteki och Hamburger är perfekta för båten och campingen. De går lika bra att grilla som att steka på gasolspisen, säger Alexander Laring, produktchef på Santa Maria. Att använda Easy Cooking är enkelt. Allt som behövs är kryddblandningen, vatten och den huvudråvara som hör till – köttfärs, kyckling eller fisk. Till några av rätterna behövs även crème fraiche eller krossade tomater. Blanda ihop ingredienserna och på nolltid har du uppnått den rätta smaken utan att ha behöva ha ett helt kryddskafferi till hands eller ha stökat till alltför mycket i kabyssen. Med Santa Marias Easy Cooking får du tretton olika maträtter från flera av världens alla kök. Varje påse räcker till 3–4 personer och cirka priset är 12 kronor. Easy Cooking finns som Bolognese, Bifteki, Cevapcici, Stroganoff, Creamy Curry Chicken, Chili Con Carne, Creamy Fishsoup, Meatballs, Hamburger, Mushroom & Pepper Chicken, Lasagne , Gulasch och Creamy Citrus Fish. För mer information och varuprover, kontakta: Alexander Laring, tel: 031-67 41 37, e-post: alexander.laring@santamaria.se Gertrud Mark, telefon 031- 67 42 51, e-post: gertrud.mark@santamaria.se Santa Maria AB är Nordens ledande smaksättningsföretag. Affärsidén är att utveckla och driva mattrender inom två verksamhetsområden: Konsument och Food Service. Under varumärket Santa Maria finns varugrupperna Kryddor, Färska Örter, Mexikanskt, Thai, India och BBQ. Produktutveckling och kvalitet är företagets hörnstenar. Som ett bevis på Santa Marias systematiska arbete med att ha en hög produktsäkerhet är samtliga produktionsanläggningar certifierade enligt BRC-standarden. 2006 omsatte Santa Maria AB med dotterbolag ungefär 3 miljarder kronor. Santa Maria samarbetar med Rädda Barnen, Cancerfonden och Palmoljeprojektet (RSPO).

• Livsstil