Karin Öjersjö har utsetts till Director Global Portfolio Out of Home för Paulig

Karin Öjersjö har utsetts till Director Global Portfolio Out of Home för Paulig

Karin Öjersjö har utsetts till Director Global Portfolio Out of Home för Pauligs marknads- och innovationsteam. Hon har över 20 års erfarenhet av B2B-försäljning och kommer senast från rollen som Customer Marketing Director Professional Hygiene på Essity.

Under sin karriär har hon haft flera ledande befattningar inom Out of Home (OOH). Karin Öjersjös ansvarsområden har omfattat att driva och utveckla innovationer, definiera marknadsstrategier och aktivera innovationer och koncept på marknaden. Hon har också haft kommersiellt ansvar.

”Vi är väldigt glada över att Karin Öjersjö börjar hos oss, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig. Jag är övertygad om att hennes erfarenhet och personlighet kommer att ha en stor betydelse för oss och vår ambition om att bli ett av de snabbast växande livsmedelsföretagen i Europa och stärka vår position samt erbjudandet inom OOH. Vi ser en stor potential inom OOH, både vad gäller att leverera värdefulla tjänster till våra kunder och framtida tillväxt.”

”Det känns fantastiskt roligt att börja arbeta med mat och dryck. Som svensk känner jag till flera av Pauligs starka varumärken och tacofredagen är såklart given. Jag är verkligen imponerad av företagets fokus på att producera högkvalitativa produkter, men också deras ambitioner inom hållbarhet. Dessa ambitioner ligger väldigt nära mina egna värderingar, och jag ser mycket fram emot att utforska och vidareutveckla möjligheterna för Paulig på OOH-marknaden", säger Karin Öjersjö.

Karin Öjersjö tillträdde rollen den 17 maj 2021 och är baserad vid Pauligs kontor i Mölndal.

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur. Företaget erbjuder kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Pauligs omsättning uppgick 2020 till 920 miljoner euro. Företaget har över 2 000 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta