Mersmak med more. by santa maria

Mersmak med more. by santa maria

Den populära kryddserien more. by santa maria har blivit mångas favorit på kryddhyllan. Nu utökas serien med nya, spännande smaker. Testa friska Lime & Mint och japanska Teriyaki och få en smak av den stora köksvärlden.

Med Santa Marias moderna kryddserie more får du lite mer av allt. Mer smak och mer attityd. Vågade, moderna och raffinerade kryddblandningar i ovanliga smakkombinationer - alla med egen personlighet och eget temperament.

Kryddburkarna i stilrent designat glas har med sitt spännande innehåll en given plats i det moderna köket. Nu utökar Santa Maria more-sortimentet med nya smakblandningar från den stora köksvärlden: friska och kaxiga Lime & Mint och japaninspirerade Teriyaki. Cirkapris i butik 24,95 SEK.

För mer information och varuprover, kontakta:
Anders Jonebring, Brand Manager Spices, anders.jonebring@santamaria.se
Gertrud Mark, Santa Maria, gertrud.mark@santamaria.se, telefon 031-67 42 00.

Nytt från more. by santa maria
Lime & Mint

En unik blandning med syrlig och frisk smak från mynta och lite bett från jalapeno. Passar till allt från grillat/stekt kött och fisk till lamm, kyckling och i sallader.

Teriyaki
En kryddmix inspirerad av den japanska såsen teriyaki med tydlig smak av soya, ingefära och sesam. Passar till grillat/stekt kött och fisk, sallader, nudel- och wokrätter.

more. by santa maria
More är Santa Marias trendigaste kryddserie framtagen i samarbete med stjärnkocken Marcus Samuelsson. Snygga, designade glasburkar med högklassiga kryddor i spännande smakkombinationer: Lime & Mint, Teriyaki, Chili & Lime, Orange Pepper, Mango Curry, Cacao & Chili, Wasabi & Sesam, Sweet Heat BBQ, Pasta Basilico, Triple Pepper och Rock & Sea Salt. För mer info: www.santamaria.se

Paulig - Santa Maria, Risenta

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com