Naturlig energi på väg!

Glöm allt vad vårtrötthet kan innebära och fyll kroppen med naturlig, hälsosam energi med Risentas nya serie med nötter och bär. Produkterna är till för den som har lite ont om tid och behöver ett gott, och nyttigt mellanmål att äta i farten - utan onödiga tillsatser och långa innehållsförteckningar.

- Det känns kul att bredda sortimentet på servicehandeln med de nya produkterna. Vi har fokuserat på hälsosamma, naturella blandningar utan att kompromissa med smaken. Vi har valt en glad design i gult med charmiga figurer för att flirta konsumenterna, säger Risentas vd Alex Tengvall.

Sammanlagt tio olika varianter i lagom stora portionspåsar lanseras och tanken är att hitta en produkt för varje tillfälle och smak; alla produkter är naturliga, några med frukt, andra lättrostade och lättsaltade.

Det handlar om god, nyttig energi från naturens råvaror; det är inte konstigare än så.

Smakerna är:

Naturell nötmix
Naturell nötmix med physalis, cashew, madel och pistage
Naturell nötmix med fikon och aprikos
Naturell nötmix med paranöt & macadamia
Naturell nötmix torrostad & lätt saltad
Cashew rostade och lätt saltade
Frö, nöt och bärmix
Frömix med pumpakärnor och solrosfrön
Nöt, bär och fruktmix med cashew, tranbär, hasselnöt, äpple och pecan
Mandel Torrostad & Lätt saltad
(Länkarna leder till ytterligare produktinformation på Risentas hemsida)

För bilder se nedan i relaterat material. För ytterligare information och produktprover vänligen kontakta:

Lisen Sundberg på modinåkerlind,
e-post lisen@modinakerlind.com
tel 0709 60 45 35

Lisa Tagesson, Kategori- och Marknadschef Risenta,
e-post lisa.tagesson@risenta.se
tel 08-586 27 512

• Livsmedel

Risenta är en marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige och Norden. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som fröer, kärnor, mjöl, gryner, ris, bönor och linser samt spännande smakhöjare, naturligt godis, snacks och torkad frukt. Produkterna säljs av de stora livsmedelskedjorna ICA, Coop, Axfood och Bergendahls. Risenta grundades 1940 och drivs idag av tredje generationens ägare. Sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm.