På allmän begäran – kultförklarade Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili kommer tillbaka

Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili kom på tillfälligt besök för några år sedan och gjorde omedelbar succé. De dippvänliga, sötstarka chipsen sålde inte bara slut utan fick även en slags kultstatus. Ända sedan dess har önskemålen om en comeback flödat in till Santa Maria. Nu kommer därför stripsen äntligen tillbaka till hyllorna!

Paulig-ägda varumärket Santa Maria samlar gärna både familjer och vänner kring nya heta trender. Just nu är asiatiska smaker väldigt populärt och då passar det extra bra att den spröda, krispiga folkfavoriten Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili gör comeback.

Stripsenhann bli oerhört populära under sin korta sejour för ett par år sedan. Då var de på besök i begränsad upplaga - när de nu kommer tillbaka landar de i Santa Marias fasta sortiment, något konsumenterna har varit tydliga med att de önskar:

”Jag har en öppnad påse med dessa Sweet Chili Strips kvar. Jag har ransonerat så att jag endast får äta fyra chips, max en gång i veckan…”

”Det bästa som hänt i chipskategorin på många år, ta tillbaka dessa i hyllan ASAP!!”

“Gråter över att de inte finns längre!!!!!”

“Jag känner mig nästan deprimerad… Hoppas verkligen att ni tar tillbaka chipsen och låter dem stanna den här gången!”

Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili är både veganska och glutenfria och börjar rulla ut i butik från vecka 33.

Sött och starkt – en asiatisk drömkombination

Det asiatiska köket är spännande, mångfacetterat och hetare än någonsin och tillför en ny dimension till Tex Mex-kategorin. Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili är knaprigt goda och ljuvligt sötstarka, en smakkombination som många älskar. Samtidigt tillför produkten något helt nytt till hyllan med nischade chips. Den unika, dippvänliga utformningen gör snacksandet enkelt, gott och kladdfritt.

Santa Maria tipsar om att dippa stripsen i drömkombinationen av två älskade kök, en riktigt god asiatisk guacamole. Se recept nedan.

PRODUKTFAKTA

Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili
Vikt: 185 g

Krispiga majschips med smak av Sweet Chili. Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili bjuder på sötma i kombination med hetta i en fin, balanserad smak. Dippvänliga och perfekta som snacks eller som del av en Tex Mex-måltid med trendig asiatisk touch.

RECEPT

Asiatisk guacamole

Laga en guacamole som binder ihop de trendiga asiatiska smakerna med det älskade Tex Mex-köket, perfekt till den nylanserade favoriten Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili.

Ingredienser

(4 portioner)

3 tsk sesamfrön
2 st avokador
1 st vårlök
1 klyfta vitlök
3 st tomater
0,5 st röd chili
0,5 kruka koriander
0,5 st lime, juicen från
2 tsk sesamolja
3 tsk soja
1 påse Santa Maria Tortilla Strips Sweet Chili

Gör så här

1. Torrosta sesamfröna i en stekpanna.
  2. Mosa avokados och hacka resterande grönsaker.
  3. Blanda avokado och hackade grönsaker, rör om försiktigt. Strö resten av sesamfröna på toppen och servera.

• produktnyheter

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2021 till 966 miljoner euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

www.pauliggroup.com