Risenta del av nytt unikt frukostkoncept med Scandic Sverige

En godare morgon för alla – så lyder det nya allergianpassade frukostsamarbetet mellan Scandic Sverige och fem svenska mat- och dryckesleverantörer. I slutet av januari kompletteras det befintliga utbudet med en ny frukostsektion ämnad för matallergiker och veganer, men som självklart är tillgänglig för alla hotellets gäster – från allergiker och veganer till laktoslovers och korvianer.

– Det här samarbetet är ett sätt för oss att levandegöra vår vision ”att erbjuda hälsa för alla”, och visa på vår styrka inom en produktkategori som växer sig starkare för varje år. Matallergier blir allt vanligare bland svenska konsumenter, liksom önskan att äta en kost utan för mycket gluten. Det är viktigt för oss att fortsätta vara ett av de starkaste varumärkena på marknaden förknippat med hälsosam och god mat för ”alla”, såväl för allergikern som för den kostmedvetne konsumenten. Likt Scandic har vi ständigt ett öra mot marknaden och försöker följa våra konsumenters önskemål om nya produkter, säger Johan Häggmark, ansvarig Food Service, Risenta Sverige AB.

Frukostbuffén erbjuder gluten- och laktosfria produkter, samt mjölkfria alternativ inklusive havre- och sojabaserade frukostprodukter. Det nya frukostkonceptet testas nu på tre hotell; Scandic Grand Central i Stockholm, Scandic Rubinen i Göteborg och Scandic Triangeln i Malmö; för att i slutet av januari finnas tillgängligt på Scandics samtliga 82 hotell runt om i landet.

– Den här satsningen bygger på feedback vi fått från våra gäster. I takt med att olika trender rör sig i samhället så ändras också våra gästers förväntningar och önskemål. Vi vill att alla våra gäster ska kunna njuta av en bra frukost och därför har vi valt att tillsammans med några utvalda leverantörer göra den här satsningen, säger Thomas Fankl, F&B Director Scandic Sverige.

Provsmaka redan nu – tävla med oss!
Scandics allergianpassade frukost kommer att finnas tillgänglig från och med januari 2016 runt om i landet. Är du nyfiken och vill testa redan nu? Sväng förbi Risentas monter på ”Mat för livet” på Kistamässan i helgen tävla om frukost-vouchers på Scandic.

För mer information, kontakta:
Johan Häggmark, ansvarig Food Service, Risenta Sverige AB
johan.haggmark@risenta.se

Pressbilder:

• Detaljhandel

Om Risenta
Risenta är ett svenskt företag som idag är marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som frön och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt bönpasta, torkad frukt och nötter. Risenta grundades 1940 och sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm. Idag ingår Risenta i det finländska familjeägda företaget Paulig Group. www.risenta.se.

Om Paulig Group
Paulig Group är ett internationellt familjeägt företag i livsmedelsbranschen. Koncernen har fyra divisioner: Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Naturally Healthy Food. Till Paulig-koncernens starka varumärken hör bland annat Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har närmare 2 000 anställda i femton olika länder. År 2014 var omsättningen 867 miljoner euro. www.pauliggroup.com