Risenta lanserar Youtube-kanal med bakrecept i samarbete med bloggare!

Tillsammans med sju bloggare har Risenta tagit fram 16 receptfilmer om bakning. Risenta hoppas att på ett nytt och spännande sätt inspirera fler till att baka med specialmjöl med deras nya recept.

Risentas receptfilmer kommer att släppas på deras nya Youtube-kanal och hemsida torsdagen den 6e mars. I de första sex filmerna som släpps har Marja Folcke, Malin Flink, Nilla Gunnarsson, Josefi Dahlberg och Ulrika Gabriel tagit fram välsmakande recept.

Bakning är en trend som etablerar sig allt mer och intresset ökar ständigt. Bakning är Risentas hjärtefråga 2014 tidigare i år ingick de ett presentatörsskap av Mitt Kök Bakar i TV4. Genom lanseringen av Youtube-kanalen vill Risenta dela med sig av kunskap och inspiration kring bakning på en kanal som är lättillgänglig för alla.

- Att baka är en vetenskap, det är inte lika lätt att improvisera som vid matlagning. Därför vill vi på ett enkelt sätt lära ut fakta och teknik kring Risentas specialmjöl. Vi vill visa hur enkla de är att använda, genom att göra det lätt att förstå vad de är bra för och hur de används på bästa sätt, säger Lisa Tagesson, Marknadsansvarig på Risenta.

Bloggare som tagit fram recept till filmerna är:
Marja Folcke, http://bakasockerfritt.se
Jenny Sunding, http://jennysunding.se
Susanne Backman, http://www.tasty-health.se
Malin Flink, http://cakingmyday.blogspot.se
Nilla Gunnarsson, http://nillaskitchen.com
Josefi Dahlberg & Ulrika Gabriel, http://sockerfriheten.blogspot.se

- Vi har valt att arbeta tillsammans med personer som dagligen inspirerar inom både matlagning och bakning genom deras bloggar. De har alla ett mycket stort intresse och kunskap om hur man använder specialmjöl på olika sätt, summerar Lisa Tagesson.

Risentas Youtube-kanal hittas på: http://www.youtube.com/user/risenta1940

• Detaljhandel

• gröna måltider
  • glutenfritt
  • frukost
  • fröer och kärnor

Om Risenta

Risenta är en marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige och Norden. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som fröer, kärnor, mjöl, gryner, ris, bönor och linser samt spännande smakhöjare, naturligt godis, snacks och torkad frukt. Produkterna säljs av de stora livsmedelskedjorna ICA, Coop, Axfood och Bergendahls. Risenta grundades 1940 och drivs idag av tredje generationens ägare. Sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm.