​Risenta satsar stort på hälsa och sponsrar Göteborgsvarvet

”Vi har sponsrat Tjejmilen i Stockholm i flera år och nu känns det jättekul att nå en större löparpublik i en ny stad, ett evenemang som dessutom pågår i flera dagar och är en riktig folkfest!” säger VD Alex Tengvall.

Risenta med sina 30 anställda norr om Stockholm har hittills fokuserat på löpningssponsring med Stockholm Marathon Gruppen (Tjejmilen, Tjurruset, Minimarathon) men är nu redo att satsa stort utanför huvudstaden. Risenta kommer att finnas på plats med en monter på mässan där deltagarna hämtar ut sina nummerlappar och även med ett aktivitetstält vid start och mål. Besökarna och löparna ges möjlighet att både smaka och köpa olika sorters müsli och granola som en del av satsningen ”Frukost 24-7”. Alex Tengvall förklarar:

”Precis som i USA där frukost även är brunch och brinner (breakfast for dinner) vill vi visa att det går fint att äta Risentas frukostprodukter när som helst på dygnet som mellanmål, extraenergi innan träning eller variation till nattmackan.”

Risentas utbud av frukostprodukter består av sju olika müslisorter med unika blandningar (bland annat glutenfri och serien ”GI-smart” med färre kolhydrater) och fyra olika sorters granola med smaker som kanel, kardemumma och blåbär.

Risenta vill göra ett hälsoavtryck i Göteborg, håll utkik efter oss i maj!

GöteborgsVarvet, som mäter en halv maraton (21 097,5 meter), avgörs den 23 maj 2015 för 36:e gången sedan premiären 1980. Under GöteborgsVarvetveckan genomförs även StafettVarvet, StavVarvet, SpecialVarvet, Lilla Varvet, MellanVarvet och MiniVarvet. Totalt förväntas cirka 85 000 löpare delta i något av loppen under GöteborgsVarvetveckan 2015.

Kontaktperson Risenta
Maria Paulsson maria.paulsson@risenta.se eller 076-5487531

Kontaktperson Göteborgsvarvet
Madelene Gimlegård madelene.gimlegard@goteborgsvarvet.se eller 070-772 96 68

• fröer och kärnor
  • frukost
  • gröna måltider

Risenta är ett svenskt företag som idag är en marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som fröer och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt bönpasta, torkad frukt och nötter. Produkterna finns på ICA, Coop, Axfood, Bergendahls, Pressbyrån och 7-Eleven samt stationsbutiker och egenvård. Risenta grundades 1940 och är idag en del av Paulig Group (www.pauliggroup.com), ett familjeägt internationellt företag inom livsmedelsindustrin som grundades 1876 och som gjort sig känt för kvalitetsprodukter inom kaffe, världens mat och kryddor samt industriella smaksättare.