Risentas glutenfria sortiment blir angeläget för fler!

Den senaste veckan har vi vid ett flertal tillfällen fått se inslag på tv med rapporter om hur glutenintoleransen hela tiden fortsätter att öka, inte minst bland äldre barn och vuxna och Sverige är i dag ett av de länder i världen som har flest glutenintoleranta. Endast en tredjedel med celiaki får en diagnos, men många upplever att de mår bättre om de utelämnar gluten.

Den ökade mängd gluten vi får i oss tros öka risken att utveckla intolerans på lång sikt, vilket gör glutenfria alternativ väsentliga för alla, inte enbart för dem som redan i dagsläget har en diagnos.

Risenta har sedan 1970-talet ett stort naturligt, glutenfritt sortiment som i dag består av ett femtontal produkter och företaget kommer att fortsätta bredda sortimentet för att inspirera fler till att baka och laga mat fritt från gluten.
Risentas glutenfria müsli, bovete och majsmjöl är några exempel på produkter som finns i sortimentet och som ökat lavinartat i efterfrågan och försäljning de senare åren.