Risentas nya Kokos Smart och relanserade granola!

Kokos Smart – en nyhet med få kolhydrater!

Redan i dag erbjuder Risenta ett brett utbud av müsli, granola, gröt och topping att strössla din frukosttallrik med. Nu breddas utbudet ytterligare med den nya müslin Kokos Smart –- en krispig, god blandning baserad på frön, kärnor och nötter med en tydlig smak av rostad kokos. Blandningen är utan tillsatt socker, flingor och gryn är det perfekta valet för den som vill äta mindre kolhydrater och mer av nyttiga fetter och proteiner.

• -  Utan tillsatt socker, flingor och gryn

• -  Innehåller 91% kärnor & nötter

• -  Låg kolhydrathalt

Ingredienser: Solroskärnor, kokoschips, pumpakärnor, rostade hasselnötshalvor, dinkelpuffar och jordgubbsbitar.

Rek. pris: 34,90 kronor/ 350 gram.

Risenta relanserar sin granola!

I januari relanserar Risenta sin nya, förbättrade granola! Det nya receptet har förfinats för att ge ännu mer crunch. I linje med Risentas hälsosamma tänk innehåller granolan inget tillsatt socker har en hög fiberhalt och är rostad med solrosolja. Granolan kommer i två olika varianter; en naturell och en smaksatt med kanel. Nu i kartong för enklare användning och förvaring i skafferiet.

• -  Utan tillsatt socker

• -  100% crunch

• -  Solrosolja istället för palmolja

• -  Ny, smidigare förpackning -

Ingredienser, naturell: havreflingor, dinkelflingor, riskrisp (rismjöl), puffat korn, vetemjöl, oligofruktos, kornmaltsextrakt, solrosolja, äpplejuicekoncentrat.

Ingredienser, kanel: havreflingor, dinkelflingor, riskrisp (rismjöl), puffat korn, vetemjöl, oligofruktos, kornmaltsextrakt, solrosolja, äpplejuicekoncentrat, kanel (0,6%).

Rek. pris: 34,90 kronor/ 375 gram.