RISENTAS TVÅ GRANOLAFAVORITER - NU ÄNNU GODARE

Risentas granola i smakerna Vanilj, Tranbär och Jordgubb och Kardemumma, Hasselnötter och Blåbär har fått nya grundrecept och har nu ännu större smakexplosioner än tidigare. Recepten på produkterna har förfinats för att ge ännu mer smak. Det är inte bara recepten som har förändrats, utan även förpackningen som har fått samma design som resten av Risentas granolasortiment.

Risentas granola är en blandning av olika flingor och gryn som varsamt rostats tillsammans med fiberrika solroskärnor, linfrön, bär, nötter, kryddor och solrosolja. Granolan får en härlig knaprig konsistens från rostningen och smakkombinationerna gifter sig väl. Risenta relanserar sina nya förbättrade granolaprodukter och nu är de två bäriga favoriterna smakrikare än någonsin tidigare. Granolan Vanilj, Tranbär och Jordgubb har en rik smak av äkta vanilj, jordgubbar och naturligt sötade tranbär som ger en härlig smak av sommaren. Kardemumma, Hasselnötter och Blåbär har en välbalanserad smak av kardemumma och de rostade hasselnötterna adderar tillsammans med de frystorkade blåbären en extra dimension av knaprighet till granolan. De två olika kombinationerna ger unika smaker och knaprighet, och passar lika väl till frukost som till mellanmål och ger din måltid det lilla extra. I samband med relanseringen uppdateras designen och granolaprodukterna blir ännu lättare att hitta i hyllan.

- Rika på fiber
- Kardemumma, Hasselnötter och Blåbär är utan tillsatt socker
- Vanilj, Tranbär och Jordgubb är naturligt sötad med fruktjuice
- Rostade med solrosolja

Rek. pris: 39,90 kronor / 375 gram. I butik vecka v34.

För mer information, vänligen kontakta:

Cornelia Dunge, cornelia@sparkmill.se, 0702853468.

För högupplösta bilder, vänligen se: