Santa Maria återkallar mynta

Med anledning av felaktig etikettering återkallar Santa Maria följande produkt: Santa Maria Mynta med bäst-före-datum 2018-08-16. Produkten kan innehålla allergener.

Ett litet antal produkter märkta med etiketten Santa Maria Mynta (130 g) misstänks kunna innehålla en annan produkt: Santa Maria Chef de Provence. Santa Maria Chef de Provence innehåller allergenerna selleri och senapsfrö. För konsumenternas säkerhet återkallar Santa Maria produkten. Omfattningen tros vara mycket liten.

Återkallelsen gäller:

Art.nrProduktnamnProd. dagBäst föreBatchnrEAN
6261Santa Maria Mynta(130 g)2015-08-172018-08-161522901

07311310062613

Orsaken till problemet är identifierad och åtgärder har satts in för att säkerställa att felet inte återuppstår.

Santa Maria beklagar det inträffade och vill informera konsumenter som har handlat den aktuella varan att slänga den eller kontakta Santa Maria.

Konsumenter ombeds kontakta:

Konsumentkontakt 020-67 42 00