Santa Maria följer upp succén – lanserar fler poppade chips

Med över 1 miljon sålda ”Pops”, har Santa Maria befäst sin position i snackshyllan efter att ha gjort entré i kategorin i januari 2023. Nu fortsätter varumärket snacksresan med två nya poppade chips i smakerna Sea Salt & Butter och Grilled Onion. Precis som övriga sortimentet innehåller de 60% mindre fett och 100% fantastisk smak.

Svenska konsumenter älskar att prova nya spännande snackssmaker, samtidigt som några få, breda smaker är klara favoriter. Den insikten har Paulig-ägda varumärket Santa Maria tagit fasta på i lanseringen av två nya poppade chips. Med populära smaker – men med en twist – ska konsumenterna ges den variation de söker i snackshyllan:

• Santa Maria Potato Pops Sea Salt & Butter är lätt saltade och krispiga chips med krämig smörsmak.
  • Santa Maria Potato Pops Grilled Onion har en kraftig men balanserad smak av grillad lök.

Santa Maria Pops-sortimentet innehåller utöver nyheterna fem produkter: tre poppade potatischips i smakerna Supreme Cheese, Sweet Chili och Jalapeño Cheese, samt två poppade linschips i varianterna Sourcream & Onion och Grilled Paprika.

PRODUKTFAKTA

Santa Maria Potato Pops Sea Salt & Butter
Vikt: 100 g
Lätt saltade och krispiga chips med precis lagom mängd krämig smörsmak för en familjär men spännande smak.

Santa Maria Potato Pops Grilled Onion
Vikt: 100 g
Chips med löksmak är en riktig klassiker och favorit i chipshyllan. Potato Pops Grilled Onion har en kraftig men balanserad smak av grillad lök för en perfekt snacksupplevelse.

• produktnyheter
  • santa maria
  • pops
  • chips