Santa Maria lanserar fler poppade chips – nu med smak av Italien och Mexiko

Med nya ”World Pops” hämtar Santa Maria hem influenser från när och fjärran till den svenska snackshyllan. Först ut i serien är två poppade, krispiga chips med italiensk respektive mexikansk smakprofil. Och precis som sina föregångare i pops-sortimentet innehåller de 60% mindre fett, och 100% fantastisk smak.

Santa Maria World Pops är en ny unik satsning för Paulig, som klev in i den populära snackshyllan för ett år sedan. Popsen är ”poppade” i varm luft, istället för friterade i olja. Det ger ett luftigt, krispigt snack med 60% mindre fett och massor av smak.

De två nya World Pops-produkterna har en grönsaksbas av linser respektive majs och har bitar av svarta bönor eller gröna ärtor som ger krispighet och struktur. Dessutom är de generöst kryddade med kryddor karaktäristiska för de italienska och mexikanska köken.

• Santa Maria World Pops Italian Style är krispiga linspops med bitar av gula linser och gröna ärtor kryddade med basilika och italiensk ost.
  • Santa Maria World Pops Mexican Style är tunna och krispiga majspops med bitar av svarta bönor kryddade med nacho cheese.

Med popsen erbjuder Santa Maria ett uppskattat alternativ till traditionella snacks, ett riktigt gott val i snackshyllan helt enkelt.

PRODUKTFAKTA

Santa Maria World Pops Italian Style
Vikt: 100 g
Krispiga linspops med bitar av gula linser och gröna ärtor kryddade med basilika och italiensk ost.

Santa Maria World Pops Mexican Style
Vikt: 100 g
Tunna och krispiga majspops med bitar av svarta bönor kryddade med nacho cheese.

• produktnyheter
  • pops

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com

Konsumentkontakt