Santa Maria lanserar två nya kryddor på tub

Santa Maria lanserar två nya kryddor på tub

Nu utökas sortimentet av kryddor på tub. Med de nya smakerna Basilika och Chili vill Santa Maria försätta att underlätta i vardagen, utan att göra avkall på smaken. Produkterna finns i butik från vecka 7.

Intresset för att laga mat från grunden ökar i alla ålderskategorier. Samtidigt efterfrågar konsumenter rena ingredienser och naturliga produkter i allt högre utsträckning. Men tiden räcker inte alltid till för att svara upp på alla önskemål kring matlagningen.

För drygt ett år sedan lanserade Santa Maria därför kryddor och örter på tub, som i öppnad form har en hållbarhetstid på fyra veckor om du förvarar produkten i kylskåpet. Till Basilika-pasten har man använt färsk basilika motsvarande tre krukor medan Chili-pasten motsvarar 4,5 chilifrukter.

- Med våra paster har du alltid nära till fräscha kryddor och örter, som är bekväma att använda i matlagningen. Färska kryddor i kruka tenderar att stå framme för länge och bli dåliga. Med kryddor och örter på tub behöver du inte slänga kryddor i onödan och du slipper kladdiga fingrar efter att du exempelvis har hackat chili och vitlök, säger Christopher Westerberg, Marknadschef på Santa Maria.

Santa Marias två nya kryddpaster finns i butik från vecka 7.

Produktfakta

Produktnamn: Basil Paste, Chili Paste

Vikt: 80 g

Rek. pris i butik: ca 25 SEK

Hållbarhet: 24 månader (4 veckor i kyl efter att förpackningen har öppnats)

Tidigare lanserade produkter i sortimentet: Garlic, Ginger, Oregano, Dill and Herbes de Provence

Santa Maria är ett ledande varumärke inom smaksättning, känt för ett brett sortiment av kryddor, Tex Mex, BBQ, asiatiska matkoncept och Street Food. Santa Maria grundades 1911 och har en lång och stolt historia, liksom en växande internationell publik. Idag säljs Santa Marias produkter i 34 länder i hela Europa. Santa Maria är en del av divisionen World Foods & Flavouring i Paulig Group, en internationell livsmedelskoncern som grundades 1876. Paulig Group har nästan 2000 anställda i 13 länder och omsätter 917 MEUR (2016).

Paulig - Santa Maria, Risenta

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta