Santa Maria startar samarbete med Rädda Barnen och Cancerfonden.

Santa Maria har beslutat att långsiktigt stödja Rädda Barnens hjälpverksamhet samt Cancerfondens forskning. - Vi har länge velat göra en samhällsinsats med barn i fokus, säger Sandra Flodström, kvalitétschef på Santa Maria.

Rädda Barnen har ett underbart perspektiv där man alltid och i alla samanhang sätter barnens rättigheter i fokus, oavsett var de bor eller varifrån de är. Deras verksamhet kan göra skillnad på liv och död för många barn, även om de bor i välbärgade västländer. På sikt ska vi också samarbeta i ett specifikt projekt, men exakt vad det blir är ännu inte bestämt, fortsätter Sandra Flodström. Samtidigt som Santa Maria startar samarbetet med Rädda Barnen går man in som partnerföretag till Cancerfonden. - Vi är engagerade i frågor kring mat och hälsa och vi är mycket glada att kunna bli partnerföretag till Cancerfonden. Deras forskning är banbrytande och deras folkhälsoarbete är mycket imponerande. På sikt ska vi även engagera oss i deras kampanjer, exempelvis Rosa Bandet, som stödjer bröstcancerforskningen. Som tredje part i Santa Marias långsiktiga engagemang finns RSPO – Round Table Palm Olive project – ett internationellt miljöprojekt som arbetar för uthållig produktion av palmolja. - Palmolja är en viktig råvara för oss. Den är också en viktig exportvara för producentländerna. Därför är det angeläget för alla parter att hitta ett sätt att säkra en hållbar produktion, säger Sandra Flodström.

För mer information kontakta gärna Sandra Flodström tel 031 – 67 41 35 eller Henrik Billger 031- 67 42 41.

www.rb.se www.cancerfonden.se www.sustainable-palmoil.org

• ansvarstagande