Santa Marias restaurang levererar smörrebröd till äldreboende i Göteborg

Santa Marias restaurang levererar smörrebröd till äldreboende i Göteborg

Boende på ett äldreboende i Göteborg fick lite extra lyx i tillvaron när Santa Marias restaurang levererade ett hundratal paket med smörrebröd under onsdagen.

För några veckor sedan skänkte Paulig, som äger varumärket Santa Maria, en mängd skyddsutrustning till Göteborgs stad. Frågan kom då från ett äldreboende i Göteborg, om det fanns mer skyddsutrustning att tillgå.

- Tyvärr har vi ingen mer skyddsutrustning att avvara, men vi kunde inte riktigt släppa frågan. Tillsammans kom vi fram till att vi ändå kunde göra en insats för äldreboendet genom att leverera det som vi kan bäst – mat, säger Eva Berglie, Kommunikationschef på Paulig Scandinavia & Central Europe.

På äldreboendet tog man tacksamt emot gåvan när restauranggänget körde ut matleveransen på onsdagen. De boende och personalen kan nu njuta av smörrebröd med gubbröra respektive dansk remoulad och rostbiff, tillagat av Santa Maria-restaurangens kockar.

- I dessa tider då vår verksamhet inte är igång som vanligt har vi lite tid över och varför inte då göra något gott av saken när vi har möjlighet, säger Henrik Stengren, Restaurangchef på Taste by Santa Maria.

Om restaurangen

Pauligs egna restaurang ”Taste by Santa Maria” är lokaliserad i Mölndal och i vanliga fall öppen för både medarbetare och allmänhet. Restaurangen öppnade 2016 och har blivit en mycket populär lunchrestaurang i området, med mellan 250-300 gäster om dagen. För tillfället är dock restaurangen stängd.

Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i Helsingfors. Idag erbjuder Paulig kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter och snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har verksamhet i 13 länder och omsättningen 2019 var 921 miljoner euro. Koncernen har cirka 2100 anställda. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta