Therese Adolfsson, HR-Direktör på Santa Maria, nominerad som Årets Employer Branding-person gentemot studenter

Det är tredje gången som Santa Maria blir nominerad av Universum för sitt engagemang och intresse för employer branding-frågor. Therese Adolfsson, som år 2014 även var nominerad som Årets Personaldirektör, leder det framgångsrika arbetet med att berätta om det internationella familjeföretaget med stark entreprenörsanda.
– Hitta det som är viktigt och sant och tänk långsiktigt på hur du ska förmedla det, säger Therese.

Santa Maria är Europas ledande smaksättningsföretag och är sedan 2010 en del av Paulig Group, en internationell koncern inom livsmedelsindustrin.

År 2013 nominerades Santa Maria som Årets Employer Branding företag.

– De senaste åren har vi lyckats förmedla att vi är ett internationellt företag med stora möjligheter att utvecklas på och göra intern karriär. Samtidigt har vi jobbat hårt med att internt koppla tillbaka till företagets fantastiska historia och entreprenöriella anda, och det är jag stolt över.

Stay curious, Strive for excellence, Grow together. Det är Paulig Groups tre grundvärderingar, som genomsyrar en företagskultur där det är lätt för nya medarbetare att bli delaktiga och fortsätta utvecklas.

– Nya medarbetare får mycket ansvar tidigt hos oss och möjligheter att påverka, vilket inte alltid finns inom stora företag. Vi vill ha individer med stark drivkraft som tycker om att samarbeta i projekt över gränser – och som har ett stort intresse för mat och goda smaker!

För mer information, kontakta Therese Adolfsson:
therese.adolfsson@santamaria.se