TVÅ NYA GRANOLABLANDNINGAR – FULLA MED SMAK, UTAN TILLSATT SOCKER

Granola har seglat upp som en stark favorit på frukostborden runt om i Sverige, det senaste året har försäljningen av Risentas olika granolabladningar ökat med 125%. Naturliga smaker och produkter utan tillsatt socker är de som växer starkast på marknaden, så även i frukosthyllan. Risentas två nya granolablandningar svarar på den efterfrågan med mycket smak och naturlig sötma från frukt och bär.

Hallon&Kokos är en knaprig granola gjord av rostade flingor och gryn blandat med frön och kärnor som är fulla med fibrer. Med frisk sötma från torkade hallon, knaprigt rostad kokos och äkta vanilj får granolan mycket smak utan något tillsatt socker.

Äpple&Kanel har också en bas av flingor och gryn som rostats tillsammans med kanel för en knaprig konsistens. Som smaksättning har vi tillsatt solmogna torkade äppelbitar och chiafrön fulla med styrka för den bästa starten på dagen!

Ingredienser

Hallon&Kokos
Havre
gryn, inulin (fiber),veteflingor, solrosolja, solroskärnor, linfrön, kokos 5,3% (rostade flakes och flingor), frystorkade hallon 1,4% (hallon, solrosolja), salt, naturlig arom, vanilj

Äpple&Kanel
Havregryn, inulin (fiber),veteflingor, solrosolja, torkade äppelbitar 5%, solroskärnor, chiafrön 3% (Salvia hispanica), linfrön, salt, kanel 0,5%

De nya granolaprodukterna finns i butik från v. 7, rek. pris 39.90 kroner.

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Andersson, produktansvarig, Risenta Sverige ABChristina.andersson@risenta.se

Risenta är ett svenskt företag som idag är marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som frön och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt bönpasta, torkad frukt och nötter. Risenta grundades 1940 och sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm. Idag ingår Risenta i det finländska familjeägda företaget Paulig Group. www.risenta.se.

Om Paulig Group

Paulig Group är ett internationellt familjeägt företag i livsmedelsbranschen. Koncernen har fyra divisioner: Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Naturally Healthy Food. Till Paulig-koncernens starka varumärken hör bland annat Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har närmare 2 000 anställda i femton olika länder. År 2014 var omsättningen 867 miljoner euro. www.pauliggroup.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lisa Tagesson, e-post: lisa.tagesson@risenta.se tel: 08-586 275 12