SAP lanserar Mobile Platform 3.0 och ny molnversion

SAP Mobile Platform 3.0 (SMP 3.0) är den senaste versionen av SAP:s plattform för utveckling av mobila applikationer. Den gör att företag snabbt och kostnadseffektivt kan utveckla användarvänliga mobila applikationer för sina medarbetare, kunder och partner. SMP 3.0 har marknadens bredaste uppsättning plattformstjänster för mobilappar som drar nytta av öppna standarder och gör att utvecklingsarbetet blir mer produktivt.

SMP bygger på en kombination av mobilteknik från SAP, Syclo, Sybase och Mocana.

SAP Mobile Platform Cloud
Samtidigt lanseras en molnversion av SAP Mobile Platform som bygger på plattformen SAP HANA Cloud. Med den kan kunderna också köra färdiga eller egenutvecklade appar i molnet.

Fördelar för kunder och utvecklare
SAP:s mobila plattform ger:

• IT-chefer en kostnadseffektiv lösning för att leverera avancerade mobilappar till olika kanaler (B2E, B2B och B2C) utan att de behöver ändra sina processer, resurser eller infrastruktur

Fördelar för SAP-partner
SAP:s mobila plattform gör att en partner kan:

• Dra nytta av sitt befintliga kunnande inom mobilteknik från Syclo, Sybase och SAP
  • Använda öppna och standardbaserade verktyg för att utveckla användarvänliga appar till sina kunder
  • Visa upp sina mobila appar i SAP Store och delta i innovationsprogram som SAP Mobile App Partner Challenge
  • Bli certifierade och aktiverade genom globala workshops (över 160 partner hade registrerat sig innan lanseringen av SMP 3)

Kostnadsfri testversion och gratis utbildning
En 30-dagars kostnadsfri testversion av SAP Mobile Platform är tillgänglig på SAP Community Network och en gratis utbildning i mobilutveckling finns på plattformen openSAP.

SAP vill också samarbeta med de bästa och mest kreativa utvecklarna, bygga en samlingsplats för innovativa mobilappar och skicka vinnaren av SAP:s apptävling ”Mobile Game On” på en minnesvärd resa under 2014.

Mer information finns på www.sap.com/mobile.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.