Gå direkt till innehåll
En bild på Inga-Kari Fryklund med en text där det står: Varmt välkommen till oss på Särnmark!

Inga-Kari Fryklund - ny styrelseledamot i Särnmark

Närmast kommer Inga-Kari Fryklund från Vårdföretagarna där hon var förbundsdirektör mellan åren 2010 - 2020. Vårdföretagarna är den ledande arbetsgivar- och branschorganisationen för privata vård- och omsorgssektorn med cirka 2000 medlemsföretag som representerar över 100 000 årsanställda. För Inga-Kari har det varit en drivkraft att bygga förtroende inom denna sektor samt tydliggöra den privatdrivna vårdens betydelse för samhället. Inga-Kari har även suttit som styrelseledamot i bland annat WorldSkills Sweden, samt som insynsrådsledamot i Inspektionen för vård och omsorg och Socialstyrelsen.

- Branschen personlig assistans är en mycket viktig men svår bransch. Förutsättningarna för att bedriva en verksamhet med hög kvalitet har försämrats de senaste åren på grund av låga ersättningar från staten och kommunerna för att bedriva personlig assistans. Jag ser fram mot att få bidra med min kunskap i ett företag som agerar långsiktigt och som har som främsta ledstjärna att leverera hög kvalitet och värna medborgarnas rätt att leva ett liv som andra, oavsett du om har en förvärvad skada eller medfödd funktionsvariation, säger Inga-Kari.

- För mig och Cecilia är Inga-Kari en person som har en klar och tydlig kompass. Tack vare hennes bakgrund har hon en god kunskap om Särnmarks verksamhet och våra utmaningar men är även kunnig inom andra sektorer, säger Mikael Särnmark, medgrundare och ägare till Särnmark.

- Särnmark som företag vill ständigt utvecklas och vi vill göra det på innovativa sätt. Vi tror att Inga-Kari kan vara en person som kan hjälpa oss att ta ytterligare kliv framåt, säger Cecilia Ekholm, medgrundare och ägare.

Vi hälsar Inga-Kari Fryklund varmt välkommen och lycka till i Särnmarks styrelse.

Särnmarks styrelse består därmed av Pär Lager (styrelsens ordförande) samt ledamöterna Mikael Särnmark, Cecilia Ekholm, Niklas Hallberg, Inga-Kari Fryklund och Barbro Zetterberg (adjungerad styrelseledamot).