Gör hård träning enkel med Build ’n Burn

Högintensiv träning i ett enkelt och inspirerande format är en trend på stark frammarsch, framför allt i USA. Med Build’n Burn tar SATS denna effektiva träningsform till Sverige.

Träningen sker i små grupper på 16–20 personer i en specialbyggd zon och leds av en professionell coach. Upplägget bygger på etablerade träningsmetoder och ger synliga resultat på både muskeltillväxt, kondition och förbränning. På bara 45 minuter får du all träning du behöver.

- Build’n Burn är skapat för att göra hård träning enklare och roligare än någonsin och vi är stolta över att kunna lansera denna träningsform som första träningskedja i Sverige säger Kine Stensrud, konceptansvarig för Build’n Burn.

Med hjälp av ett pulsbälte får du direkt feedback på vilken intensitet du skall hålla för maximal effekt. Utrustningen och övningar är utvalda för att göra det enkelt att göra rätt och kunna ge 100% i varje moment. Coachen ger dig individuell feedback genom hela passet och ser till att du alltid tränar säkert och effektivt.

För att maxa motivationen har vi tagit hjälp av housemusik-legendaren Stonebridge som specialmixat musik för att ge energi genom hela passet.

Build’n Burn finns som ett tillägg i vårt nya flexibla medlemskap och kommer erbjudas på SATS Torsplan, SATS Hötorget och SATS Sportpalatset.