Mia Lund Hanusek blir ny Chief Marketing and Communication Officer i SATS

Mia Lund Hanusek blir ny Chief Marketing and Communication Officer i SATS

SATS rekryterar Mia Lund Hanusek till tjänsten som Chief Marketing and Communication Officer. Hanusek har tidigare haft liknande befattningar hos Indiska, MediaMarkt (nu POWER) och Bluestep Bank.

SATS stärker nu sin ledningsgrupp genom att ta in Hanusek, som har över 20 års erfarenhet av marknadsföring och varumärkesstrategi, bland annat som varumärkeskonsult på Lynxeye.

– Det är ett nöje att välkomna Mia till teamet på SATS. Hennes starka marknadsföringsexpertis och positiva attityd kommer att vara en värdefull resurs för att stärka vårt kommunikationsarbete framåt, säger Sondre Gravir, VD för SATS.

Hanusek har en magisterexamen i International Business från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Hon har även med sig lång styrelseerfarenhet från sport- och friluftsbranschen, inklusive sin nuvarande position på Silva Group som består av varumärkena Silva och Primus. Hanusek har, i kombination med sin erfarenhet, en passion för att bygga företag, utveckla människor och stärka varumärken.

– Jag är väldigt glad över att bli en del av SATS – ett företag känt för sitt engagerade, värdedrivna team, starka varumärke och väl presterande verksamhet. Personligen är det avgörande för mitt välmående att prioritera en aktiv livsstil genom olika träningsformer. Jag ser verkligen fram emot att få bidra till att göra människor i Norden friskare och gladare, säger Mia Lund Hanusek.

Hanusek tillträder tjänsten som Chief Marketing and Communication Officer på SATS den 4 mars 2024.

We have a strong vision to improve people's quality of life and play a significant role for public health in the Nordics.

At our facilities you will find cutting-edge studio facilities for individual training, the broadest selection of group training with superior programming, and highly qualified personal trainers for individual coaching. We also have a strong focus on supporting our members through online training and digital tools for when they are not able to physically visit our club facilities.