SATS Nutrition

SATS breddar sitt produktutbud – lanserar SATS Nutrition

SATS fortsätter expandera sitt produkterbjudande och lanserar nu SATS Nutrition. Näringsrika produkter som shakes, sportdryck, bars, proteinpulver och gröt finns nu tillgängliga på alla SATS-center i Norden och därmed breddar SATS sitt produktutbud utöver träning.

SATS fortsätter att utveckla och bredda sina erbjudanden och tjänster i hög hastighet med ambitionen att möta det som efterfrågas av marknaden. En viktig del i det arbetet är att bredda erbjudanden som finns utöver fysisk träning och därför lanseras nu nya nutritionsprodukter, SATS Nutrition. Från och med augusti finns ett brett produktutbud med bland annat shakes, sportdryck, bars, proteinpulver och gröt på SATS alla center i Norden.

-Att leva hälsosamt handlar inte bara om träning. Vi vill guida våra medlemmar till ett bättre välmående genom att erbjuda kvalitativa produkter och tjänster utöver fysisk träning. Produkterna täcker alla olika näringsbehov våra medlemmar kan ha både före, under och efter träning. Produkterna är smakar gott och är av högsta kvalitet, säger Silje Garberg Ree, Nordic Director of Product and Retail, SATS.

Produkterna tillverkas till stor del i Norden och är paketerade i återvinningsbara material. Efter önskemål från SATS medlemmar och medarbetare erbjuds växtbaserade/veganska alternativ i alla produktgrupper. SATS samarbetar med Informed Sports för att säkerställa att alla produkter är av högsta kvalitet, och alla proteinpulver testas och godkänns för att säkerställa att det inte finns några otillåtna eller skadliga ämnen i produkterna.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Selander
Nordic Head of Communication and PR SATS