SATS erbjuder upp till tio livesända online-klasser varje dag

SATS erbjuder upp till tio livesända online-klasser varje dag

SATS fortsätter att aktivera svenskarna och bidra till en bättre folkhälsa. Onsdagen den 18 november återupptar SATS de populära livestreamade gruppträningsklasserna för samtliga medlemmar och bidrar därmed till att fler kan träna oavsett var de befinner sig.

Träning och hälsa har en stor inverkan på den mentala hälsan och därför arbetar SATS aktivt med att inspirera fler medlemmar till ett aktivt liv med mer rörelse. Under hela coronapandemin har SATS anpassat det digitala produktutbudet för att bli ännu mer tillgängligt för medlemmars olika träningsbehov.

Nu fortsätter SATS sitt arbete med att aktivera medlemmar genom att göra det ännu lättare att träna där man befinner sig. Från och med onsdagen den 18 november kommer SATS återigen starta upp sina uppskattade livestreamade gruppträningsklasser Sverige. Gruppträningsschemat erbjuder upp till tio livesända klasser varje dag och erbjuder något för alla, oavsett vilken träningserfarenhet man har.

Utöver de livesända gruppträningsklasserna erbjuder SATS cirka 200 träningspass online inom kondition, styrka, cykling, yoga, dans och meditation. Dessutom har SATS i samarbete med läkaren och hjärnforskaren Ole Petter Hjelle och psykologen Carina Carl skapat en audioserie inom mental hälsa.

Du hittar träningsprogrammet för de livesända klasserna här. Onsdagens gruppträningsklasser är:

Tid Gruppträningsklass
08:00           Vinyasa 60 min, för dig som vill utmanas med olika yogapositioner i ett snabbare flöde
09:15 Crosstraining 30 min, enkel, tuff och effektiv träning för hela kroppen
09:45 Core 30 min,fokus på coremuskelaturen
10:15 Yoga Flow 60 min, enkla yogapositioner med fokus på flow och andning
11:30 Strong mama 45 min, stärk din kropp efter förlossningen
16:00 Forrest Yoga 60 min, en yogaklass med fokus på styrka, andning och lugn
17:15 Learn house technique 15 min, lär dig grundläggande house dance-steg
17:30 Love2Dance 45 min, härlig dansklass där du provar på olika dansstilar och musikgenrer
18:30 Cardio Energy 30 min, en rolig och effektiv konditionsträning
19:15 ABSolution 30 min, en intervallklass där du fokuserar på att träna coremuskulaturen i hög intensitet
19:45 Strong & Flexible 30 min, träna styrka, rörlighet och balans med endast din egen kroppsvikt.

Cycling 45 min, tuff och effektiv konditionsträning på cykeln.

-Vi vet hur viktigt det är med träning för det fysiska och psykiska välmåendet. Vårt största fokus är att fortsatt bidra till en bättre folkhälsa och tillgängliggöra träning så att man kan träna där man befinner sig. Genom ett brett digitalt träningsutbud hoppas vi kunna inspirera fler till att ta kontroll över sin hälsa och hålla sig aktiva i dessa utmanande tider, säger Silje Garberg Ree, Nordic Director of Product and Retail, SATS.

Öppnar upp 20 Online Training-klasser till hela svenska befolkningen
SATS nöjer sig inte bara med att utöka det digitala träningsutbudet för medlemmar. Nu öppnas också 20 olika Online Training-klasser upp för hela den svenska/finska/danska befolkningen. SATS erbjuder även gratis träningsprogram på YouTube, där man också kan testa utmaningen 20 Days of Yoga.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Selander
Head of Communication & PR