SATS lanserar nytt, innovativt koncept med högintensiv träning i nattklubbsinspirerad miljö

Den 1 oktober lanserar SATS sitt nya koncept HIIT Zone som de beskriver som den ultimata träningsupplevelsen – högintensiv träning möter nattklubbsatmosfär. Här får du uppleva en träningsfest där nattklubbsbelysning, hög musik och coachning från instruktören pushar dig att ge allt under träningspasset!

HIIT Zone kommer framförallt att användas för gruppträning som fokuserar på High Intensity Interval Training, som är en populär och effektiv träningsform.

Konceptet består av tre olika klasser i HIIT Zone: HIIT Run & Box, HIIT Run & Lift och HIIT Circuit. Alla klasser är tillgängliga i 30 min, 45 min och 60 min format, för att passa så många målgrupper som möjligt. HIIT passar dig som vill få upp pulsen rejält och köra en riktig träningsutmaning. Är du mindre träningserfaren kan du även anpassa övningarna efter din nivå och utbildade instruktörer finns alltid tillgängliga för att coacha och guida.

Zonen är utrustad med de senaste Technogym Skillrun löpbanden, Aquabags och annan uppdaterad utrustning såsom kettlebells, plyoboxar, hantlar, slam balls, etc. Zonen är mörk, musiken är hög och ljuset pulserar!

– Efter att ha analyserat både vårt eget gruppträningsutbud och olika trender inom branschen såg vi en lucka på marknaden där ingen av de stora träningskedjorna erbjuder någonting liknande idag. Som marknadsledande ska vi självklart vara först ut! Med konceptet ser vi stor potential i att nå ut speciellt till generation Z där upplevelser är extra viktigt, säger Linda-Li Cederroth, Country Manager på SATS. Planen är att konceptet ska lanseras på fler av SATS gym men SATS SoFo blir först ut!

Är det här något för gemene man eller bara för träningseliten?

– Har du inte tränat förut så kommer du absolut att utmanas, men vi lämnar alltid utrymme så att man som nybörjare ska kunna anpassa träningen efter sin egen nivå. Du kan förvänta dig att se en tydlig utveckling varje vecka. I den här miljön och med våra coacher är det svårt att inte gå all in med träningen, säger Mari Winarve, Gruppträningsansvarig på SATS.

Hon fortsätter.

– Forskning visar att personer som går på gruppträning har mer långvariga träningsvanor överlag. Vi vet att det finns många unga som tränar på våra gym, men som inte vågat sig in i gruppträningssalarna. Därför hoppas vi med denna satsning att kunna hjälpa fler att hitta en träningsform som bidrar till långsiktiga och hälsosamma träningsvanor.

Emmy Häggkvist

Marketing Manager Swedish Market ‭+46 70-645 77 82‬