SATS öppnar Martial Arts-klubb på Söder

SATS öppnar Martial Arts-klubb på Söder

Nu öppnar SATS sin första Martial Arts-klubb, mitt på Södermalm, Stockholms kampsportsmecka. Bakom konceptet står elittränarna och MA-profilerna Altan Celik och Omar Bouiche.

I mitten av maj slår Martial Arts på SATS upp portarna till nya SATS SoFo (tidigare SATS Medborgarplatsen). Martial Arts på SATS är ett nytt kampsportskoncept inom SATS väggar som erbjuder autentisk MA-träning av högsta kvalitet med de bästa instruktörerna.

Martial Arts på SATS är framtaget av MA-profilerna Altan Celik och Omar Bouiche, som båda har lång och gedigen erfarenhet inom olika MA-discipliner. Altan Celik har svart bälte i Brazilian Jiu-Jitsu och har varit elittränare under många år. Omar Bouiche har fightats professionellt inom MMA och tränar nu vår svenska elit. Konceptet bygger på de tre budorden disciplin, uthållighet och respekt.

– Med MA på SATS kommer du att få uppleva äkta MA-träning i en fantastisk träningsmiljö. Vi ger dig ordentlig träning som vässar din teknik, stabiliserar ditt sinne och stärker din kropp, säger Altan Celik.

Till en början kommer klasserna Striking och MMA Basic att erbjudas. Framöver planeras även för klasserna MMA Strength, Kickboxing och MMA Advanced. Alla klasser leds av erfarna instruktörer specialutbildade inom MA, och lokalen är specialbyggd för kampsport med all utrustning som sporten kräver.

– Vi levererar på marknadens efterfrågan och kommer erbjuda ett spännande, nytt koncept där vi genom våra höga krav på instruktörer håller hög kvalitet, erbjuder säker träning och både motiverar, instruerar och utmanar våra medlemmar på rätt sätt, säger Linda-Li Wallin, landschef för SATS Sverige.