SATS öppnar nytt träningscenter i Täby

SATS öppnar nytt träningscenter i Täby

SATS växer och öppnar sitt 44:e träningscenter i Stockholm – SATS Täby Centrum. Med centrets exceptionella tillgänglighet, storslagna miljö och starka produktutbud bidrar SATS till att hjälpa ännu fler att träna regelbundet.

SATS nya träningscenter, beläget i Täby Centrum, kommer ha en yta på ca 2330 kvadratmeter i två plan, och med den senaste designen och träningsutrustningen. SATS Täby Centrum erbjuder två gruppträningssalar och en cykelsal. Fina, öppna träningsytor, PT-områden, sjukgymnastik, en välplanerad konditionsavdelning, Transformer samt salar för nya succéklasserna Cinema Cykling, Virtual Cykling, Yogalatesair och Indoor Walking. Centret kommer även ha en barnpassning som erbjuder MiniSats till de många barnfamiljerna i området.

Täby Centrum har kommunikativa fördelar vilket underlättar för besökare att enkelt ta sig till SATS Täby Centrum både kollektivt och med bil. Det kommer finnas gott om parkeringsplatser i direkt anslutning till träningscentret, och SATS medlemmar erbjuds 3 timmars gratis parkering.

- ”Att vi nu stärker Täby-området med ytterligare ett träningscenter känns fantastiskt och helt i rätt riktning för att fortsätta vår mission. Vi kommer att ha två olika inriktningar på våra center. SATS Täby, med ny fokus på funktionell träning och familj och SATS Täby Centrum, som kommer att bli Nordens mest moderna träningscenter. Med detta tillskott ökar våra möjligheter att hjälpa ännu fler människor att nå sina träningsmål, genom att vi kommer närmare medlemmars hem och arbetsplatser”, säger Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige.

SATS Täby Centrum
beräknas öppna under maj, 2014.

SATS är Nordens ledande träningsföretag med 107 helägda center. SATS har cirka 275 000 medlemmar och finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige och Finland. SATS ägs av danska TryghedsGruppen smba. Företagets vision är att förbättra människors vardag genom att vara drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter drygt 1,6 miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare. Läs mer på www.sats.se.