SATS presenterar höstens träningsnyhet – Workout of the Week

SATS presenterar höstens träningsnyhet – Workout of the Week

I slutet av september är det premiär för höstens nya träningsklass, Workout of the Week, som med sitt unika upplägg blir tillgänglig både på SATS träningscenter, online, sociala medier och på sats.se. Därmed fortsätter SATS öka tillgängligheten till träning.

Nu presenterar SATS höstens stora träningsnyhet, Workout of the week. Workout of the Week är en intervallbaserad gruppträningsklass som är framtagen för att möta den stora efterfrågan som finns av högintensiv träning. Klassen är anpassad så att medlemmarna kan välja när, var och med vem de vill träna. Varje mandag släpps kommande veckas Workout of the Week i sociala medier, på sats.se och i SATS-app. Exakt samma träning finns också tillgängligt som gruppträningsklass på SATS-center veckan efter varje release. Som medlem på SATS kan man därmed välja att genomföra träningsklassen där det passar bäst – hemma, utomhus med en vän eller på ett SATS-center. Utvalda Workout of the Week kommer även finnas via SATS Online Training.

- Vi ser att många personer söker inspiration till träning i digitala kanaler, och det är en trend vi vill ta vara på. Därför lanserar vi nu höstens träningsnyhet i ett unikt format. Varje vecka publiceras ett nytt träningspass i våra digitala kanaler och samma upplägg finns också som gruppträning på våra center. Vi ger våra medlemmar en stor flexibilitet då de både kan träna med en instruktör i gruppträningssal, eller på egen hand på center, hemma i vardagsrummet eller utomhus. På så sätt hoppas vi kunna bidra till att fler inspireras till att hålla igång sin träning, säger Silje Garberg Ree, Nordic Director of Product and Retail, SATS.

Workout of the Week har premiär den 28 september. Klassen är en 30 minuter lång och deltagarna tränar med träningsutrustning, som exempelvis step-bräda, hantlar och skivstång, eller med sin egen kroppsvikt. För mer information om klassen se här.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Selander
Nordic Head of Communication and PR SATS

SATS Group ägs av bland annat Altor och TryghedsGruppen. SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga och Balance. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar.