SATS rapporterar 8% medlemstillväxt och en rekordhög medlemsbas på 708 000 medlemmar

SATS avslutar tredje kvartalet med en rekordhög medlemsbas, trots en utmanande makrobild. Medlemsbasen nådde 708 000 medlemmar, en ökning med 8% från förra året. Besöken per medlem fortsätter att öka, detta kvartal med 5% jämfört med motsvarande kvartal 2019.

– Alla SATS-anställda arbetar mot ett gemensamt mål – att göra fler människor friskare och gladare. Fysisk inaktivitet har stora ekonomiska konsekvenser för samhället. SATS bidrar väsentligt till att förbättra folkhälsan, något vi är mycket stolta över, säger Sondre Gravir, VD för SATS.

SATS har 275 gym, en ökning med 19 gym från motsvarande kvartal förra året. De totala intäkterna var 967 miljoner NOK, en ökning med 9% jämfört med tredje kvartalet 2021 (exklusive kompensationsstöd).

– Vi är glada att människor prioriterar sin egen hälsa och en aktiv livsstil. Vi har högre försäljning och lägre churn än före pandemin, trots den utmanande makroekonomiska situationen. SATS påverkas också av hög inflation och särskilt höga elpriser. Vi har därför genomfört åtgärder för att minska energiförbrukningen, utan att detta försvagar vårt utbud för medlemmarna, säger Gravir.

För mer information:

Capital Markets Day: https://satsgroup.com/reports-presentations/capital-markets-day/

Q3-presentation: https://satsgroup.com/wp-content/uploads/2022/10/SATS-ASA-Q3-2022-Presentation.pdf