SATS: Så håller du träningen igång under sommaren

Under sommaren är det vanligt att träningsrutinerna förändras med semester, ledighet och varmare dagar. Därför uppmuntrar SATS nu alla medlemmar att vara fortsatt aktiva genom att lansera flera olika träningsalternativ som kan genomföras oavsett var man befinner sig.

SATS vill inspirera alla medlemmar att fortsätta vara aktiva i vardagen, även under sommarperioden. Därför presenteras nu ett antal initiativ för att göra det enklare att hålla igång under sommaren.

Sommarträning hemifrån med Online Training

Efter att SATS har frågat sina medlemmar i Sverige, Norge, Danmark och Finland vad de helst vill träna under sommaren så lanseras SATS nu nio nya online-klasser, med allt från Running Motivation, Love2Dance och Tabata core. Lagom till sommaren presenteras även tre olika träningsprogram online för att göra det ännu enklare att hålla gång och fortsätta med träningsrutinerna under de varma sommarmånaderna. Varje program innehåller online-klasser utifrån den nivå som utövaren önskar, Summer Active, för de som vill träna mycket, Summer Balance, för de som vill vara lagom aktiva och Summer Chill för de som träna lite mindre. Läs mer om träningsprogrammen här.

-Vi vill bredda träningsmöjligheterna under sommaren och inspirera alla att hålla igång. Vissa vill träna mer under sommaren när de har mer tid, och andra vill träna mindre, men oavsett behov så gör vi det enklare att vara fortsatt aktiv även under sommarledigheten. Med Online Training finns träningspass för alla nivåer tillgängliga oavsett när och var man önskar att träna, säger Alexander Brochmann Myers, Product Director på SATS.

Uppgraderade medlemskap under sommaren

Mellan den 11 juni och 4 augusti erbjuder SATS samtliga medlemmar tillgång till alla 270 träningscenter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Alla medlemmar får dessutom tillgång till hela SATS gruppträningsutbud under perioden.

Låna ut SATS-medlemskapet till en vän

Om man inte har möjlighet att använda sitt medlemskap på SATS under sommaren så finns nu möjligheten att låna ut sitt medlemskort till en vän under hela perioden. Den som lånar ut som medlemskap får fortfarande tillgång till Online Training under hela sommaren för att kunna ta del av SATS online-träningspass på distans. Det lånade medlemskortet kan användas mellan den 11 juni och 4 augusti. Läs mer på www.sats.se.

För mer information kontakta:
Malin Selander, Head of Communication & PR SATS
malin.selander@sats.se 070 4264006

SATS Group ägs av Altor (51%) och TryghedsGruppen (49%). SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance och Metropolis. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar.