Yoga for Athletes: ny träningsform som boostar prestationsförmågan

Yoga for Athletes är den nya, heta träningsformen och den perfekta kompletterade träningen som lanseras på SATS i höst.

Man behöver varken vara en yogaentusiast eller särskilt vig för att klara av Yoga for Athletes. Klassen fungerar utmärkt också för de som vanligtvis känner sig för stela för yoga. Klassen ger en effektiv träning som hjälper att förbättra både balans och styrka.

Den största skillnaden på Yoga for Athletes och annan yoga är att vi har skalat bort det mystiska som lätt kan förknippas med yoga. Vi fokuserar istället på effekten av rörlighet och styrka i kombination”, säger Fredrik Sjöberg, nordisk gruppträningsansvarig på SATS.

Yoga for Athletes förbättrar prestationen i den ordinarie träningen, t.ex. ett förbättrat löpsteg eller möjligheten att ta djupare knäböj. Vare sig man är löpare, styrketränare eller skidåkare, så kan Yoga for Athletes göra stor skillnad för resultaten i träningen.

Skulle jag beskriva Yoga for Athletes med tre ord så är det rörlighet, styrka och prestation – i en perfekt kombination”, säger Fredrik Sjöberg.

Klassen är utvecklad av träningsexperterna Monika Björn och Johanna Andersson som även tog fram succén Hot MOJO®. Yoga for Athletes finns tillgänglig på ett 30-tal utvalda SATS-center från den 31 augusti.

SATS och ELIXIA:s center erbjuder modern och funktionell individuell träning, personliga tränare och gruppträningsklasser i de största städerna i Sverige, Norge och Finland. Målsättningen är också att hjälpa människor komma igång med sin träning även utanför träningscenterna med hjälp av ett urval av digitala verktyg. SATS ELIXIA bedriver ett aktivt utvecklingsarbete och lanserar hela tiden ny teknik och nya produkter.