Årets sommarsnaps är här

Familjeföretaget Saturnus Beverages tog hem uppdraget att leverera årets sommarsnaps i konkurrens med en rad andra tillverkare och Sommaraquavit tilldelades högsta poäng vid Systembolagets bedömning.

Aquavit är en lagstiftad beteckning som anger att produkten är kryddad med destillat av kummin och/eller dill. På Saturnus i Malmö destilleras kryddorna enligt hantverksmässiga metoder. Destillationsutrustningen som används är från 1930-talet. Kunskapen om hur man bäst får ut de finaste smakerna ur kryddorna och skapar en perfekt balanserad snaps är djupt rotad i företaget. Till den klassiska kryddningen i Sommaraquavit har friskheten från solmogna sicilianska citroner adderats.

- Vår Sommaraquavit är både klassisk och modern. Den är lätt och elegant i stilen och har samtidigt mycket smak. Sommaraquavit passar till det allra mesta på de svenska sommarfestborden, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus Beverages.

Sommaraquavit tillverkas i en begränsad upplaga och säljs på Systembolaget med start 1 juni. Artikelnummer 10114-02, pris 179:-/50 cl.

I Saturnus Beverages sortiment av snaps finns också bland annat den internationellt prisbelönade Kallsupen (kummin och dill), Utö (citron och fläder), Piratens Besk (malört) samt boxen Skärgårdssnapsar med 10 st minitayrflaskor.

För högupplösta produktbilder och mer information, besök gärna vår hemsida www.saturnus.se eller kontakta:

Louise Ahlander, produktchef, 040-671 19 10, louise.ahlander@saturnus.se