Saturnus släpper Jubileumsbesk för att fira 25 år med Piratens besk

Saturnus släpper Jubileumsbesk för att fira 25 år med Piratens besk

Saturnus lanserar en exklusiv jubileumsbesk för att hylla att Piratens Besk har funnits på marknaden i 25 år och fortsätter vara en favorit bland beskälskare. Den limiterade upplagan, med endast 1287 tillverkade flaskor, kommer i en elegant glasflaska med träkork och bjuder på samma höga kvalitet som den klassiska besken.

Med Piratens Jubileumsbesk vill vi fira en betydelsefull milstolpe för en av våra mest älskade produkter. Under 25 år har vi levererat smakupplevelse och kvalitet till våra trogna kunder, och vi är stolta över att kunna fortsätta erbjuda en besk som hyllar Piratens minne, säger Ludwig Liepe från Saturnus.

Då innehållet i flaskan är detsamma som vanligt är det snarare det yttre som skiljer. I texten på etiketten döljer sig lite Piraten-Humor med en omskrivning av texten som idag pryder Piratens gravsten.

Texten på Piratens speciella gravsten lyder "Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 jan. 1972.".

Texten på flaskan ligger ganska nära "Här i flaskan vilar sprit som har för vana att dra i malört till morgondagen. Dock bättrade den sig på sitt yttersta och buteljerades verkligen våren 2023.". Mycket tanke och kärlek ligger bakom denna produkt som släpps på Systembolaget om en knapp vecka.

Är man intresserad av att få tag på en flaska, som mycket väl kan komma att bli ett samlarobjekt, kan man köpa besken via Systembolaget i 10 utvalda skånska butiker eller deras hemsida. Släppet äger rum den 7/8 klockan 10:00.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.