Högt i tak och nära till skratt

Lär känna gänget hos oss på Savecore lite bättre. Jonna jobbar idag som Marketing Manager på Savecore. 2013 började hon som konsult via ett rekryteringsbolag och ett halvår senare var hon en fullfjädrad "Savecorre". Jonna utgår från huvudkontoret i Sundsvall.

3 snabba frågor

• Hur länge har du jobbat på Savecore?
    4 år. Jag började som konsult via ett rekryteringsbolag men kände mig som en del av Savecore med en gång. Jag har gjort en resa under dessa år och dagarna ser idag något annorlunda ut än vad de gjorde för fyra år sedan.
  • Favoritdel på arbetsdagen?
    Det är olika, dagarna kan variera så, men om jag måste välja ett tillfälle så är det direkt när jag kommer på morgonen. Det är mysigt att komma hit och börja planera dagen (gärna måndag morgon så att jag får planera hela veckan) Jag älskar att planera, håller mig sällan till planen, men ändå!
  • Hemlig talang?
    Jag är helt grym på att mima trovärdigt. Min make är extremt avundsjuk på denna talang.

Varför sökte du jobbet på Savecore?

Det var en slump egentligen, jag visste inte vad jag gav mig in på riktigt när jag sökte jobbet. Men det blev ju väldigt bra. Jag har fått möjligheten att forma min roll och vardag på ett sätt som jag tror är ganska unikt.

Vad är nyckeln till att lyckas i ditt jobb?

Nyfikenhet, driv och engagemang tror jag är nyckelfaktorer. Det kan nog vara väldigt bra att ha med en släng av ödmjukhet också.

Det bästa med att jobba på Savecore?

Det bästa med att jobba på Savecore för mig är möjligheten att utvecklas, och det utrymme och tillit som ges för mig som individ. Det är en god personalpolitik som råder och jag känner att man är mån om att jag har det bra. Både på jobbet och privat. Jag ger även extra plus för kollegorna och lokalerna. Mitt i Stenstan med närhet till allt sitter vi riktigt bra.

Vad skulle du säga att man behöver för att passa in på Savecore?

Man behöver nog ha rätt god initiativförmåga och kunna ta eget ansvar. Sen behöver man ha nära till skratt och tycka om att skämta och skojas, för det gör vi ofta. Här är högt i tak!

Vi fortsätter den här serien löpande under året. Ni kommer framöver att få bekanta er med våra medarbetare, gamla som nya, och ges en liten inblick i hur det kan vara att jobba på Savecore.

• medarbetare
  • savecore