Arla Foods och Spendrups ansluter till Sustainable Brand Leaders

Som ett led i att förtydliga sin position lanserade Sustainable Brand Insight förra året ett medlemskap för företag som vill arbeta mer aktivt med hållbart varumärkesbyggande. Sustainable Brand Insight Platform (SBI Platform), som det då hette, bringade 10 medlemmar redanförsta året. Exempelvis Max, H&M, Preem och Apoteket.

2015 utökar man satsningen på medlemskapet och genom namnbyte till Sustainable Brand Leaders förtydligas också ambitionsnivån.

-Syftet har från början varit att göra medlemmarna till världsledande på området hållbart varumärkesbyggande. Genom namnbytet blir det ännu tydligare vilka företag som är med, säger Erik Hedén på Sustainable Brand Insight.

Att vara medlem innebär rent konkret ett antal seminarier, två halvdagskonferenser, exklusivt framtagna rapporter och möjlighet till samarbete mellan företagen.

Nya medlemmar för i år är Arla Foods och Spendrups Bryggerier som ansluter till branschkollegor som Lantmännen och The Absolut Company.