CSR i Praktiken blir SB Readers - ett nytt verktyg för omvärldsbevakning

I december 2018 förvärvades analysbrevet CSR i Praktiken av analysbyrån SB Insight. Sedan dess har arbetet med att integrera verksamheten pågått och nu lanseras den nya produkten SB Readers med syfte att förse marknaden med globala insikter om hållbarhet kopplat till varumärkesbyggande, kommunikation och affärsutveckling.

Efter 12 års arbete med CSR i Praktiken var det dags för journalisten, författaren och folkbildaren Per Grankvist att ta sig an nya utmaningar och lämna CSR i Praktiken. Han startade analysbrevet 2006 och publicerade under åren analyser av hållbarhetsarbetet hos mer än tusen företag i olika storlekar över hela världen.

-Vi är måna om att vårda det arv som Per har lämnat efter sig gällande kvalitet och kunskapsspridning. Sen kommer vi att addera mer av SB Insights fokus på varumärke och kommunikation samt publicera på engelska för att nå en bredare målgrupp. Att ta bort begreppet "CSR" är också av stor vikt, säger Erik Elvingsson Hedén, VD på SB Insight.

SB Readers kommer att ha ett internationellt fokus och kartlägga utvecklingen inom hållbarhet och affär på den globala marknaden. De månatliga uppdateringarna kommer att innehålla trendspaningar, lärdomar från olika organisationer och konkreta case, porträtt av hållbarhetsprofiler samt data från SB Insights studier.

Klicka här för att testa två nummer av SB Readers

Om SB Insight

SB Insight är idag Nordens ledande analysbyrå med fokus på hållbarhet. Företaget publicerar rapporter på aktuella ämnen, håller utbildningar inom hållbarhetskommunikation, anordnar stängda möten för företag som vill lära av varandra och genomför årligen Europas största varumärkesstudie om hållbarhet, Sustainable Brand Index.