SBM släpper sin uppdaterade Väghjälps-app

Den populära och användbara appen SBM Väghjälp, som ges ut av SBM Försäkring och som redan nyttjas av 25 000 användare, har nu fått en genomgripande uppfräschning och flera nya funktioner för ett enklare bilägarliv. För miljöbilsägare med el- eller gasbil ger appen nu en möjlighet att lättare hitta närmaste tankställe.

Redan sedan tidigare kan appen vid en trafikolycka hjälpa till med allt från gps-positionering till fotografering av skador och omständigheter, kontakt med förarens vägassistans eller larmning av polis och räddningstjänst. Appen hämtar och sparar också praktiska uppgifter om det egna fordonet - en hjälp i bilvardagen!

Förutom att SBM Försäkring nu förbättrat användarvänligheten i både menyer och funktioner har appen även fått en ny, modernare design. Andra nyheter är:

•  Tanka el eller gas – ny sökfunktion för att lokalisera närmaste tankställe för fordonsgas eller laddstolpe för el.

•  Skadeanmälan – förbättrad dokumentation för att skapa och skicka en komplett
skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

•  Checklista – smart checklista inför korta bilturen eller långa bilsemestern.

•  Notisfunktion för besiktningsdatum och däckbyte.

– Vår app var den första i sitt slag, och har redan tagits emot mycket väl av mer än 25 000 svenska bilägare. Nu laddar vi om med nytt utseende och riktigt användbara nya funktioner som kommer att göra livet enklare för fler ute på vägarna, säger Helene Wolter Alehammar, marknadschef på SBM Försäkring.

Nyheterna kan utnyttjas av alla som laddat hem appen till sin smarta mobil och kräver inget särskilt abonnemang. SBM Försäkrings egna kunder får dessutom förenklad tillgång till bland annat tjänsten SBM Väghjälp och möjlighet till direktkontakt med samarbetspartnern Carglass vid glasskada.

Så här säger en av de 25 000 användarna om SBM Väghjälp:

”Perfekt! Skickade in en skadeanmälan till Länsförsäkringar Skåne via appen, med kopia till mig själv. Allt funkade precis som det ska, och sparade mycket tid och besvär. Bra gjort!”

Appen SBM Väghjälp kan laddas ner gratis från Google Play eller Apples App Store.

För mer information, kontakta:

PA Prabert, vd SBM, pa.prabert@sbmforsakring.se, 073-448 94 21
Helene Wolter Alehammar, marknadschef SBM, helene.alehammar@sbmforsakring.se