Pressmeddelande -

Studentbostäder i Sverige (SBS) växlar upp den digitala transformationen i partnerskap med DinHyresvärd och Homepal

Studentbostäder i Sverige (SBS) jobbar ständigt för att ligga i framkant med det digitala erbjudandet. Nu tar bolaget ett nytt kliv och ingår partnerskap med fastighetsdigitaliseringsbolaget DinHyresvärd och proptechbolaget Homepal i lanseringen av en helt ny digital plattform.

Fastighetsbranschen genomgår en stor omställning, där den snabba tekniska utvecklingen med nya lösningar för uppkopplade system och automatisering skapar nya möjligheter för ökad digitalisering. Under det senaste året har SBS accelererat sin digitala transformation med satsningar för en bättre och mer automatiserad förvaltning. I samarbete med DinHyresvärd och Homepal tar nu SBS nästa steg och ställer om till en helt ny digital plattform och hyresgästportal.

DinHyresvärds moderna systemlösning och hyresgästportal skapar en mer tids- och kostnadseffektiv förvaltning internt, samtidigt som det höjer boendekvalitén för hyresgästerna. Till skillnad från äldre fastighetssystem skapar den nya plattformen förutsättningar för SBS att kunna erbjuda nya tjänster och lösningar kopplat till förvaltningen.

”För SBS har digitaliseringen varit ett viktigt verktyg för att skapa den bästa boendeupplevelsen för våra hyresgäster. Med en modern systemlösning i digital framkant stärker vi SBS förvaltning, som i slutändan skapar mervärde för våra hyresgäster”, säger Samira Mchaiter, Förvaltningschef på Studentbostäder i Sverige.

Homepal är grunden i den digitala plattformen och därmed en viktig samarbetspartner för att centralisera SBS masterdata och skapa en smidig digital transformation.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Samira Mchaiter, Fastighetschef Studentbostäder i Sverige

samira.mchaiter@sbsstudent.se

Om Studentbostäder i Sverige AB

SBS äger, förvaltar och utvecklar studentbostäder i långsiktiga partnerskap med kommuner, regioner och högskolor. Vi erbjuder prisvärda studentboenden av hög kvalitet och en helt digitaliserad hyreshantering. Vår ambition är att bli Sveriges största studentbostadsbolag och det givna valet för studenter på väg mot sitt drömyrke.

Läs mer på www.sbsstudent.se

• Byggnadsindustrin, branschfrågor