Allo Allo på dvd 2 juli

Sommarens bästa skratt från Eva Rydberg med ensemble på Fredriksdalsteatern! Den 2 juli släpps fjolårets succéföreställning Allo Allo på dvd!

På Café René kan vad som helst hända, när som helst. Och det är ju precis vad det gör. Hela tiden!

Bonjour! Eftersom vi är i Frankrike. Guten Tag! Eftersom landet med 258 sorters ost ockuperats av Tyskland. Men framförallt – Hallå! Vi är ju ändå i Sverige. Så det är väl självklart att vi talar svenska. Fast med viss brytning.

Allo Allo är 2013 års traditionsenliga fars signerad Eva Rydberg och Fredriksdalsteatern. Vi är i Frankrike 1943 och landet är ockuperat av Tyskland. På Café René i den lilla franska byn Nouvion gäller det för ägaren René och hans hustru Edith att hålla god min i elakt spel.

Medverkande:  Sven Melander, Eva Rydberg, Kim Sulocki, Birgitta Rydberg m fl.
Manus:  Adde Malmberg
Regi:  Anders Albien
Genre:  Komedi
Speltid:  2 tim 2 min
Ålder:  Barntillåten

Trailer och högupplöst material finns här (inloggning film/presse).

Aktuell info från Eva Rydbergs Nöjesproduktion finns här.

Se även tidigare dvd-utgåvor från Scanbox

För önskemål om recensionsexemplar och utlottningar, kontakta Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.