​Idag släpps soundtracket till Judy, inklusive bonusduetter med Zellweger, Wainwright och Smith

I filmen Judy, på svenska biografer 11 oktober, gestaltar Oscarsbelönade Renée Zellweger ikonen Judy Garland. Hon har fått mycket uppmärksamhet för sin insats inte minst som sångerska, och det talas redan om chanser för en ny Oscar.

Idag släpper Decca Records albumet Judy, med Zellwegers tolkningar av Garlands mest populära sånger från filmen, bland dem For Once in My Life, Come Rain or Come Shine och förstås Over the Rainbow. Dessutom får vi två bonusspår i form av verkliga stjärnduetter. I Garlands paradnummer Get Happy hörs Zellweger tillsammans med Oscarsbelönade Sam Smith, och i klassikern Have Yourself A Merry Little Christmas får hon sällskap av Rufus Wainwright, erkänd Garland-tolkare med det Grammy-nominerade albumet 'Rufus Does Judy at Carnegie Hall' i bagaget.

-Judy Garland är en konstant kraft i mitt liv och Trollkarlen från Oz en av barndomens stora kulturupplevelser. Nu möter jag henne i en underbar duett med Renée, som gör en fantastisk insats i en film med fokus på den kärlek och generositet som präglade Judy, säger Rufus Wainwright, en av dagens mest välkända låtskrivare/artister.

-Judy är en av mina ikoner sedan tonåren, och ingen hade kunnat spela henne lika bra som Renée. Det var en ära att få sjunga med henne, och därmed på sätt och vis med Judy, säger låtskrivaren/artisten Sam Smith, Oscarsbelönad för Bond-låten "Writing's on the Wall".

Judy, Renée Zellwegers första soloalbum, är idag tillgängligt på digitala plattformar – lyssna på det HÄR. Decca är det skivbolag som Garlands egna inspelningar gavs ut på.

OM FILMEN
Året är 1969, och flickan som blev allas älskling i Trollkarlen från OZ är en dyrkad 46-årig artist med en rad filmsuccéer och fyra äktenskap i bagaget. Nu förbereder sig Judy för en rad utsålda konserter i London. Hon är lycklig med sin nya kärlek, den tretton år yngre Mickey (Finn Wittrock). Judy charmar alla från musiker till fans med värme, slagfärdighet och fantastiska scenframträdanden. Men hon är märkt av ett liv i ständigt rampljus sedan barnsben, och en smärtsam vårdnadstvist om sina älskade barn med exmaken Sidney (Rufus Sewell) som kan ge dem en mer stabil tillvaro.

Rupert Goold har regisserat Judy efter ett manus av Tom Edge (The Crown), delvis baserat på Peter Quilters pjäs End of the Rainbow.   Läs mer om Judy Garland här!

PRESSBILDER

TRAILER OCH KLIPP

För mer information, kontakta:
Filmen Judy: Mona Holmquist, MonaH@scanbox.com, 0701-85 76 12 (hanterar inbjudan till pressvisning)
Albumet Judy: Øyvind Strønen Johannesen,Oyvind.johannesen@umusic.com, 0047 40 21 84 14

Kommande filmer

Scanbox på Twitter

Scanbox på Clipsource

Scanbox pressida

Kontakta MonaH@scanbox.com om du behöver login