Nu släpps den officiella bioaffischen till Min lilla syster

Nu släpps den officiella bioaffischen till Min lilla syster

Sanna Lenkens hyllade drama Min lilla syster går upp på svenska biografer 18 september. Nu kan du se den officiella bioaffischen.

Stella är precis på väg in i den spännande, men också så skrämmande, tonårstiden. Hennes storasyster Katja är en riktig talang inom konståkning, och Stella gör allt för att försöka vara lik henne och på så sätt också försöka få lite mer uppmärksamhet av de ganska upptagna föräldrarna. Men Stella upptäcker att det är något som inte stämmer. Katja lider av en ätstörning som allt mer tar över hennes liv, och när Stella konfronterar Katja tvingas hon in i en härva av utpressning, manipulation och lögner. Stella blir rädd att det ska få förödande konsekvenser för familjen om hemligheten uppdagas.

Amy Deasismont, med sitt artistnamn Amy Diamond, har en bakgrund som sångerska, skådespelare och programledare. I Min lilla syster gör hon en övertygande långfilmsdebut som storasyster Katja, precis som Rebecka Josephson som spelar hennes lillasyster. Bägge har hyllats internationellt för sina skådespelarinsatser och filmen har bland annat vunnit en Kristallbjörn vid filmfestivalen i Berlin och Publikens pris vid filmfestivalen i Göteborg.

Regi: Sanna Lenken
I rollerna: Amy Deasismont, Rebecka Josephson, Annika Hallin, Henrik Norlén, Maxim Mehmet mfl.

Min lilla syster har svensk biopremiär i hela landet den 18 september

Scanbox Entertainment är ett framstående nordiskt underhållningsbolag med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan företaget grundades 1980 har det gått från att vara en dansk videodistributör till att bli Nordens tredje största film- och underhållningsbolag.